خانه  :: اساتید  :: اخبار

آغاز به کار نهمین کنفرانس آموزش شیمی
نهمین کنفرانس آموزش شیمی روز شنبه6 شهریور ماه در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان شروع به کار کرد



 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نهمین کنفرانس آموزش شیمی روز شنبه 6ا شهریور ماه در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان شروع به کار کرد.

در ابتدای مراسم دکتر جلیلوند معاونت پژوهشی دانشگاه زنجان ضمن خوش آمد گویی خدمت میهمانان ابراز داشتند که دانشگاه زنجان بالغ بر 10000 دانشجو 400 عضو هیئت علمی دارد و از گروه شیمی در جهت برگزاری این کنفرانس تشکر وقدر دانی کردند.

در ادامه برنامه افتتاحیه دکتر ارشدی دبیر برگزاری کنفرانس ضمن تشکر از حضور میهمانان به ارائه گزارشی از برنامه پرداختند و بیان داشتند در این کنفرانس ما به دنبال افزایش شرکت کننده نبودیم و دنبال یک هسته ی علمی قوی بودیم که در این راستا پذیرای 170 مقاله بودیم که از این تعداد 104 مقاله جهت داوری برگزیده شد واز این تعداد 78 مقاله پذیرفته شد و این به دلیل دنبال کردن کیفیت و کیفیت بخشی به کنفرانس بود و مقالاتی پذیرفته شدند که دارای یک نگاه نو بودند.

دکتر جمشیدی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان بیان داشتند امیدوارم که خروجی این کنفرانس  برکات و ثمراتی برای دانشگاه زنجان و مردم کشور داشته باشد.

ریاست محترم دانشگاه مهم ترین چالش دنیای امروز را رشد شتابان علم دانستند و بیان داشتند این رشد شتابان باعث تغییر اکوسیستم شده و ما هزینه این پیشرفت را با تغییر و مریض شدن اکوسیستم می پردازیم و این پیشرفت در مقابل تغییرات اکوسیستم از تعادل خارج شده است و پیشرفت امروز علوم بدون توجه به اکوسیستم طبیعی دنبال می شود و در ادامه فرمودند دانشگاه زنجان و گروه محیط زیست دانشگاه زنجان توجه خاصی به مسئله ی محیط زیست دارد و از سالیان قبل،قبل از اعلام الویت های محیط زیستی توسط وزارت علوم طرح دانشگاه سبز را به اجرا در آورده بود و از دانشگاه های پیشتاز در این امر می باشد و در سمینار برگزار شده در مالزی در همین راستا مقام 69 ام از بین 400 دانشگاه دنیا را بدست آورده است.

میهمان ویژه افتتاحیه کنفرانس معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور بودند که ضمن تشکر از دکتر جمشیدی در خصوص فرا کشوری دیدن مسئله ی محیط زیست ابراز داشتند مشکل محیط مشکل جهانی می باشد و اکثر کشور های جهان از جمله آمریکا و عربستان سعودی وضعیت بدتری نسبت به کشور ما دارند ولی با این حال ما سه برابر معمول دنیا مصرف اکولوژیکی داریم که با این حال از کشوری مثل هندوستان که دو برابر مصرف جهانی را دارند مصرف بیشتری داریم .

دکتر مهناز مظاهری در ادامه افزود: مسئله محیط زیست باید به خود مردم واگذار شود زیرا مردم بهتر می دانند چگونه برای محیط زیست خود برنامه ریزی کنند و کشور ما از نظر فرهنگی بسیار قوی می باشد. مشکل ما نبود یک حلقه ی فرهنگی محیط زیستی می باشد و این حلقه می تواند محیط زیست را دچار تحول کند و دانشگاه های ما عهده دار اهداف توسعه پایدار هستند که این 17 هدف توسعه پایدار در راستای اهداف سیاست های  کلی نظام می باشد.

این مقام مسئول بیان داشت اگر کره زمین را مادر خود بدانیم اکنون این مادر ما مریض است و انجمن های موجود در دانشگاهای سبز بازوهای حفظ محیط زیست می باشند که محیط زیست از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در این حوزه حمایت های مالی به عمل می آورد و در همین راستا برای پایان نامه های ارشد 3 میلیون تومان و دکتری 6 میلیون تومان کمک مالی در نظر گرفته شده است .

وی در پایان از گروه شیمی و گروه محیط زیست دانشگاه جهت برگزاری این کنفرانس کمال تشکر را ابراز داشتند.

 

;
ارسال شده در مورخه: 6-6-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان