خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبر گزاری ایسنا
نگاه جامعه به تحلیل‌های دانشجویان است



نگاه جامعه به تحلیل‌های دانشجویان است

یک دانشجوی دانشگاه زنجان اظهار کرد: بسیاری از مردم در سطح جامعه به تحلیل‌های دانشجویان در جامعه توجه دارند و اگر دانشجو بتواند خود را به سطح و جایگاهی برساند که سطح تحلیل‌ و بیان بالایی داشته باشد قطعا فواید آن شامل حال جامعه خواهد شد.

احمد بیگدلی در حاشیه مرحله منطقه‌ای غرب پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در زنجان، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قشر دانشجو خاص‌ترین قشر جامعه است، یعنی بسیاری از مردم در سطح جامعه به تحلیل‌های دانشجویان در جامعه توجه دارند و اگر دانشجو بتواند خود را به سطح و جایگاهی برساند که واقعا تحلیل‌ها و بیان وی در سطح بالایی باشد قطعا فواید آن شامل حال جامعه خواهد شد.

وی افزود: فضایی که به‌طور عمده در مناظره‌های دانشجویی به خصوص در بین افراد با تفکر سیاسی، وجود دارد، فضایی هیجایی و غیرمنطقی است و نمی‌توان بر آن تکیه کرد و بهره چندانی برد. در عین حال مناظره‌های دانشجویی که یک چارچوب اخلاقی و علمی خاصی برگزار می‌شوند به دانشجو کمک می‌کنند که در فضا و چارچوبی احترام‌آمیز و منطقی صحبت کند که اگر این امر به جامعه تسری پیدا کند قطعا مزایای و بهره‌های خاص خود را در پی خواهد داشت.

دانشجوی رشته عمران دانشگاه زنجان در خصوص برگزاری مناظرات دانشجویی خاطرنشان کرد: صرف برگزاری این برنامه خود یک نقطه قوت به‌شمار می‌رود به‌خصوص اینکه زنجان در دو سال گذشته جزو بهترین‌ها در این مسابقات و مناظره‌ها بوده است و حتی در منطقه شمالغرب تنها به‌واسطه حضور 42 تیم شرکت‌کننده، توانست 5 تیم برتر در این بخش منطقه‌ای داشته باشد و هیچ استانی این تعداد تیم را در مرحله منطقه‌ای نداشته است.

وی تصریح کرد: اعمال سلیقه‌های شخصی در این گونه برنامه‌ها گاه طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، هر داوری که در این مسابقات حضور دارد ممکن است پیش‌فرض‌ها و ذهنیتی در یک موضوع خاص داشته باشد و زمانی که تیمی در جایگاه موافق یا مخالف در مقابل داور قرار می‌گیرد و داور نیز در یکی از این مواضع قرار دارد، قضاوت را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

این دانشجو با بیان اینکه در مجموع نقاط قوت این برنامه بر نقاط ضعف آن برتری دارد، تاکید کرد: نظارت یک هیات منصفه و یا بالا بردن تعداد داوران راهکاری است که شاید بتواند مشکل قضاوت نادرست را حل کند.

بیگدلی اظهار کرد: در مرحله قبل پنج تیم از استان زنجان به‌عنوان برگزیده به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرد که این تیم در مقام دوم حضور داشت.

http://isna.ir/news/

;
ارسال شده در مورخه: 1-9-1395