خانه  :: اساتید  :: اخبار

نشست خبری دبیران کمیته های ستاد هفته پژوهش استانی
نشست خبری دبیران کمیته های ستاد هفته پژوهش استانی همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی



 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست خبری دبیران کمیته های ستاد هفته پژوهش استانی همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در مجموعه فرهنگی تاریخی شهرداری زنجان(کارخانه کبریت) برگزار شد.

خلیل جمشیدی در نشست خبری دبیران کمیته‌های هفته پژوهش استان زنجان با تشریح اهداف برگزاری هفته پژوهش اظهار کرد: با ابلاغ آئین‌نامه نحوه برگزاری هفته پژوهش در مورد کم و کیف برگزاری این هفته تصمیم‌گیری‌هایی اتخاذ شده است.

وی با تشریح شکل گیری شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش استان زنجان اضافه کرد: تشکیل 10 کمیته و مشخص شدن مسؤولان این کمیته‌ها برای انجام وظایف محوله از جمله این تصمیمات بود که دبیری هر کدام از این کمیته‌ها به مراکز علمی و دانشگاهی واگذار شده و این کمیته‌ها برنامه‌های مقتضی را برای برگزاری برنامه‌ریزی کرده‌اند.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسؤول کمیته برگزارکننده جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان در هفته پژوهش شده است، تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ‌شده دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان مسؤول کمیته علمی، دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان مسؤول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، جهاد دانشگاهی استان زنجان مسؤول برگزاری جشنواره دانشجویی، بنیاد ملی نخبگان استان زنجان مسؤول برگزاری جشنواره دانش‌آموزی، شهرداری زنجان مسؤول تبلیغات و اطلاع‌رسانی و دانشگاه زنجان مسؤول دبیرخانه کمیته ارتباط صنعت و همچنین مسؤول برگزاری معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان و در نهایت پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان هم مسؤول برگزاری جشنواره ایده­‌های برتر است.

جمشیدی به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای برگزاری روز باز دانشگاه در هفته پژوهش اشاره و تاکید کرد: این برنامه در دانشگاه‌های مختلف برای دانش‌آموزان نخبه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری تور صنعتی برای اساتید دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تور مورد نظر برای شرکت خالص‌سازان برگزار شده و برای شرکت پارس سوئیچ هم برگزار خواهد شد، ضمن اینکه نشست‌هایی با حضور صنعت‌گران در دانشگاه زنجان برگزار شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باز هم برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه آئین تقدیر از پژوهشگران برتر با میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: این آئین با حضور مسؤولان ارشد استان در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه در آئین تقدیر از پژوهشگران‌برتر از 26 پژوهشگر برتر تجلیل به‌عمل می‌آید، ابراز کرد: هفت نفر از این تعداد پژوهشگر از دانشگاه زنجان، چهار نفر از دانشگاه آزاد، سه نفر از دانشگاه تحصیلات تکمیلی، سه نفر از دانشگاه علوم پزشکی، سه نفر از دانشگاه پیام نور، یک نفر از دانشگاه جامع علمی و کاربردی، یک نفر از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و چهار نفر هم از دستگاه‌های اجرایی شامل تامین اجتماعی، آب منطقه‌ای، ورزش و جوانان و سپاه انصارالمهدی(عج) هستند.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری تور بازدید از آزمایشگاه‌های دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: دانشگاه زنجان از امکانات شاخص آزمایشگاهی برخوردار است که زمینه بازدید از آن‌ها برای محققان فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان به تعیین اولویت‌های پژوهشی سال‌آینده استان زنجان اشاره و تاکید کرد: در این راستا میزگردهایی تشکیل و اولویت‌ها مشخص شده است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه در انتخاب پژوهشگران برتر سهمیه‌ای عمل نشده است، ادامه داد: کمیته علمی مسؤولیت این کار را بر عهده داشته است.

وی رویکرد جدید پژوهشی کشور را بومی‌سازی و تجاری‌سازی اعلام کرد و ادامه داد: وزارت علوم دانشگاه‌ها را به دانشگاه‌های نسل سوم نام‌گذاری کرده که یکی از وظایف آن‌ها انجام پژوهش بر اساس نیازها و کاربردی است.

رئیس دانشگاه زنجان با ابراز رضایت از عملکرد شهرداری زنجان تاکید کرد: در چند‌وقت اخیر شاهد اقدامات قابل توجهی توسط شهرداری زنجان بوده‌ایم.

در ادامه ابوالفضل جلیلوند با اشاره به دبیری دانشگاه زنجان در چند کمیته از کمیته‌های 10 گانه هفته پژوهش اظهار کرد: در برگزاری نشست با صنایع از تجربیات سال‌های گذشته استفاده شده است به طوری که در این نشست‌ها مسائل به صورت دو طرفه مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری اشاره و اضافه کرد: شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های تشکیل شده در مورد برنامه هفته پژوهش تصمیم‌گیری کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان به برگزاری آئین تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه زنجان اشاره و تصریح کرد: در این مراسم خیران پژوهش‌یار هم به صورت نمادین تجلیل می‌شوند.

جلیلوند با تاکید بر حفظ چارچوب‌های مد نظر وزارتخانه در برگزاری هفته پژوهش و همچنین انتخاب پژوهشگران برتر ادامه داد: این پژوهشگران در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، علوم پایه، فن‌بازار، علوم مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در هر حوزه دو تا پنج پژوهشگر معرفی شده است، ادامه داد: یکی از آیتم‌های این دوره از آئین تجلیل از پژوهشگران برتر مورد توجه قرار گرفتن فناوری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان افزود: در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر استان زنجان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود پنج فناور هم وجود دارد.

گفتنی است در حاشیه این نشست از کتاب داستانهای آشیقی به ایده پردازی اکبرکریمی که نقل ها، افسانه ها و داستان های آشیقی زنجان است و امسال در فهرست آثارناملموس ثبت ملی شده و در حال طی مراحل ثبت جهانی میباشد؛ رونمائی شد.

 

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 16-9-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان