خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری ایسنا
رییس دانشگاه زنجان تاکید کرد ضرورت ورود خیرین به حوزه پژوهش



رییس دانشگاه زنجان تاکید کرد

ضرورت ورود خیرین به حوزه پژوهش

رییس دانشگاه زنجان تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، نیازمند ورود خیرین به حوزه پژوهش و تحقیقات هستیم تا این بخش نیز مورد حمایت خیرین قرار گیرد.

خلیل جمشیدی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار زنجان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار زنجان بهترین فرصت برای ارائه دستاوردهای پژوهشگران استان در این عرصه بود، افزود: امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا شاهد حضور حداکثری پژوهشگران در این‌گونه برنامه‌ها باشیم.

وی با یادآوری اینکه هفته پژوهش، این فرصت را فراهم کرد تا دانش‌آموزان نخبه استان در نزدیک با عرصه‌های تحقیقات و پژوهش استان آشنا شوند، تصریح کرد: خوشبختانه با تعاملی که طی این هفته با آموزش و پرورش استان داشتیم، دانش‌آموزان نخبه استان از نزدیک با ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه زنجان آشنا شدند، هر چند معتقدیم این فرصت باید برای همه دانش‌آموزان فراهم شود که به دلیل محدودیت‌های هفته پژوهش میسر نشد.

رییس دانشگاه زنجان با بیان اینکه رویکرد جدیدی که شروع شده، بحث بومی‌سازی دانش و تولید دانش بومی و تجاری‌سازی این دانش است، اظهار کرد: پژوهش باید هدفمند باشد و خوشبختانه دستاوردهای پژوهشی امروز از جنس پژوهش‌های هدفمند هستند که این مهم را می‌توان از دستاوردهایی که در نمایشگاه مذکور به نمایش گذاشته شده است، مشاهده کرد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه باور عمیق ما این است که یکی از راه‌های نجات کشور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع در استان زنجان مغفول مانده است که دلیل اصلی آن را نیز می‌توان نبود پارک علم و فناوری استانی دانست، به همین خاطر دو سال است که پیگیر راه‌اندازی این پارک در زمینی به مساحت 30 هکتار هستیم و برای این کار نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم.

http://isna.ir/news-

;
ارسال شده در مورخه: 22-9-1395