خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان در رتبه اول دانشگاه‌های سبز کشور
مورد تجلیل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت



 به گزارش روابط عمومی دانشگاه زنجان، طی مراسمی با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از دانشگاه های سبز کشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

صدرالدین علیپور مشاور رییس و مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست در این مراسم با تشریح فرآیند انتخاب دانشگاه سبز با هماهنگی های انجام شده با وزارت علوم و در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین برای انتخاب و معرفی دانشگاه  سبز، گفت: ایجاد دانشگاه‌های سبز برتر در کشور در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، فناوری و تحقیقات است وامسال برای نخستین بار شاهد انتخاب دانشگاه های سبز برتر در کشور هستیم و این موضوع نوید بخش آینده ای روشن در این حوزه است.

به گفته وی، دستورالعمل دانشگاه سبز و فرمهای مربوطه برای استانها ارسال و با هماهنگی ادارات کل محیط زیست استانها، نسبت به دریافت و ممیزی اولیه مدارک و بازدید از دانشگاهها اقدام شد. و سپس نتایج توسط کمیته علمی در ستاد بررسی و دانشگاههای برتر در این حوزه انتخاب شدند.

نتایجی که بر حسب بررسی مواردی همچون اقدامات آموزشی، دانشجویی، استانداردسازی فضاهای سالم در دانشگاه، مصرف انرژی، تاسیسات روشنایی- گرمایشی و سرمایشی، مصرف آب، ناوگان حمل و نقل، بازیافت مواد اولیه که دانشگاه زنجان با رعایت موارد فوق و اقداماتی در خصوص تاسیس گروه محیط زیست در دانشگاه، همکاری با سازمانهای محیط زیستی خارج دانشگاه، ساماندهی آزمایشگاه های تخصصی سرفصل محیط زیست، تشکیل صندوق سبز در دانشگاه به منظور حمایت از طرحهای محیط زیستی، برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه محیط زیستی، همکاری با سمن های محیط زیست، ارائه مقالات علمی در حوزه محیط زیست و نگارش پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع محیط زیست به این عنوان دست پیدا کرد.

در این مراسم دانشگاه زنجان رتبه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بطور مشترک رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه بوعلی سینا همدان بطور مشترک حائز رتبه سوم در کشور شدند و روسای این دانشگاه ها مورد تقدیر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفتند.

خلیل جمشیدی، محمود مدرس هاشمی، علی عباسپور طهرانی فرد، منوچهر مهرام، منصور غلامی به ترتیب روسای دانشگاه های زنجان، صنعتی اصفهان، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی قزوین و بوعلی سینا همدان هستند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به توضیح است دکتر بهرام ملکی معاون اداری ومالی دانشگاه  به نمایندگی از دانشگاه زنجان در این مراسم لوح تقدیر را دریافت نمودند.

 

جهت مشاهده پیشینه دانشگاه در این خصوص اینجا، اینجا و اینجا کلیک نمایید.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 4-10-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان