خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری ایسنا
مدیر مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان تاکید کرد؛ پژوهش در حوزه طلاق باید جدی باشد



مدیر مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان تاکید کرد؛

پژوهش در حوزه طلاق باید جدی باشد

مدیر مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: باید پژوهش در حوزه طلاق را جدی بگیریم تا به نتایج چشم‌گیری دست یابیم.

اباذر چراغی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که استان زنجان طرح سیمای طلاق ندارد، اظهار کرد: بررسی وضعیت طلاق در استان زنجان توسط دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بسیار ضروری به نظر می‌رسد. علاوه بر این، متاسفانه طرح سیمای خشونت نیز در استان زنجان مغفول است و تا به امروز کسی در این زمینه کار چندانی انجام نداده است.

وی با بیان این‌که وظیفه ثبت‌احوال فقط ارائه آمار ازدواج و طلاق است، ادامه داد: کارگروه طلاق نیاز به دبیرخانه‌ای دارد تا همه فعالیت‌ها منسجم و سیستماتیک پیش برود. هر کدام از مشاوره‌های قبل، حین و بعد از طلاق نیز باید بسته‌های خدماتی خاص خود را داشته باشد؛ چراکه نمی‌توان برنامه‌ها و مشاوره‌هایی که حین طلاق به زوجین متقاضی ارائه می‌شود را بعد از طلاق نیز ارائه داد.

چراغی افزود: باید برای ازدواج مجدد افرادی که طلاق گرفته‌اند نیز برنامه‌ریزی ویژه و کاربردی داشته باشیم ولی متاسفانه در این زمینه برنامه مدونی وجود ندارد. به همین‌ خاطر، قریب به اتفاق زنان و مردانی که بعد از جدایی قصد ازدواج مجدد دارند، از سردرگمی رنج می‌برند.

مدیر مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان با تاکید بر این‌که برنامه‌های کارگروه طلاق باید کاملا منسجم پیش برود، ادامه داد: در خصوص زنان سرپرست خانواده نیز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنیم و برنامه‌ریزی مدونی برای این قشر نداریم. البته بهزیستی و کمیته امداد برنامه‌های خوبی برای این زنان اجرا می‌کند ولی برای توانمندسازی آن‌ها آن‌طور که باید برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: حتی در روستاهای دورافتاده هم می‌توان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی کرد. در مجموع طرح سیمای خشونت، طلاق و آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و منسجم است و باید تحت نظارت اساتید دانشگاه، افراد صاحب نظر و گروه علوم‌پزشکی مدیریت شود. مثلا برای طرح سیمای آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم به صورت مقدماتی، وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان را مورد پایش قرار دهیم.

چراغی خاطرنشان کرد: متاسفانه برای دریافت بودجه‌های اختصاصی دردسرهای زیادی را متحمل می‌شویم. مثلا در زمینه اعتیاد حدود هشت ماه است که کارگاه تخصصی برگزار شده و حتی گواهی‌ها صادر شده، ولی هنوز اعتبار تخصیص داده شده را دریافت نکرده‌ایم و اساتید با هزینه‌های شخصی خود کارگاه را برگزار کرده‌اند.

http://www.isna.ir/news

;
ارسال شده در مورخه: 19-1-1396