خانه  :: اساتید  :: اخبار

حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه زنجان
حضور دکتر مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر نصیری قیداری نماینده یونسکو در دانشگاه زنجان



 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زنجان، دکتر مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر نصیری قیداری نماینده یونسکو در ایران، امروز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه در دانشگاه زنجان حضور یافتند.

پزشکیان و هیات همراه پس از ادای احترام به شهدای گمنان در دانشگاه زنجان جهت دیدار با اعضای شورای دانشگاه در سالن شهریاری دانشگاه حاضر شد.

ابتدای جلسه ریاست دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم گزارشی از عملکرد دانشگاه زنجان را به سمع و نظر حضار رساند و در ادامه اعضای جلسه سوالاتی در خصوص آموزش عالی و دانشگاه طرح نمودند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: تنها راه نجات کشور با علم و دانش هست و خواهد بود، دیدن مشکلات به معنای حل کردن آن نیست و باید راه حل برای آن اندیشید.

وی افزود: کار را باید به کاردان سپرد و از کارشناسان، متخصصان و فوق تخصصان استفاده نمود و تنها راه حل آن، این است که به روش های علمی رجوع کنند.

پزشکیان در ادامه گفت: بزرگترین مشکل کشور عدم تناسب بین عرضه و تقاضا هست، تعداد زیاد دانشگاه در کشور علی رغم جمعیت کشور، خیانت است برای کشور که دانش آموختگان بی کیفیت حاصل آن خواهد بود.

وی بیان کرد: شاخص در تمام امور "عدالت" هست که باید در جامعه تناسب و تعادل ایجاد کند. اختیارات دانشگاه ها اختیارات بالایی می باشد؛ اعتباری که می گیرند کمک هست؛ هیات امنای دانشگاه ها همانند مجلس اختیار دارند و قانونی هم هست.

پزشکیان گفت: ما مجبوریم در آینده از تعداد دانشگاه ها کاسته و تعدادی از آنها را ببندیم، باید جلوی توسعه نامتناسب را گرفت و در چارچوب نیاز باید توسعه بوجود بیاید در غیر اینصورت منجر به تلف شدن منابع، وقت و عمرمان خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت علوم باید تمرکز را در خصوص پژوهشکده ها در تهران چاره اندیشی کرده و سایر شهرستانها هم سهیم باشند.

ایشان افزود: وابستگی به دولت توسعه را ناممکن می کند؛ دانشگا هها برحسب اختیارات باید بودجه را در برنامه راهبردی خود بدون نیاز به بودجه دولتی بنویسند.

در ادامه دکتر نصیری قیداری گفت: به خاطر منافع شخصی و دوست داشتن بی خودی دیگران حرف نزنیم و در رفتار و عمل یکسان باشیم . وی نیز در ادامه مطالبی را در خصوص کمیت دانشگاه ها بیان فرمود.

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 17-2-1396

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان