خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان میزبان نخستین سمینار ایلخانی‌پژوهان
دانشگاه زنجان میزبان نخستین سمینار ایلخانی‌پژوهان ایران



خلاصه خبر:

«نخستین سمینار ایلخانی‌پژوهان ایران» روز شنبه 31 تیرماه در سالن شهریاری دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

«نخستین سمینار ایلخانی‌پژوهان ایران» روز شنبه 31 تیرماه در سالن شهریاری دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، «نخستین سمینار ایلخانی‌پژوهان ایران» روز شنبه 31 تیرماه در سالن شهریاری دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

مرکز پژوهشی ایلخانی‌شناسی در نظر دارد به منظور هم‌اندیشی و تشریک مساعی ایلخانی‌پژوهان ایران و نیز آشنایی بیشتر با اهداف و برنامه‌های مرکز ایلخانی‌پژوهی، «نخستین سمینار ایلخانی‌پژوهان ایران» را به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار کند.

این سمینار طی صبح و عصر برگزار خواهد شد؛ بخش اول به سخنرانی پژوهشگران و هم‌اندیشی پیرامون برنامه‌های مرکز و همچنین تعیین گروه‌های تخصصی اختصاص دارد و بخش دوم نیز به بازدید از اماکن تاریخی (مجموعه سلطانیه و داش‌کسن) اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، ایلخانان یا ایلخانیان نام سلسله‌ای از مغول‌ها است که از سال ۶۵۴ تا ۷۵۰ ه‍.ق.معادل ۱۲۵۶ تا ۱۳۳۵ میلادی در ایران حکومت می‌کردند.سال ۱۲۵۱ م.خان بزرگ یا قاآن، بر آن شد تا با اعزام برادرانش هولاکو و قوبیلای (کوبلاخان) به ترتیب به ایران و چین پیروزی‌های مغولان را تحکیم و تکمیل کند.

هولاکو با فتح ایران، سلسله ایلخانیان ایران و قوبیلای با فتح چین سلسله یوان چین را بنیان نهادند.فتح ایران به دست هلاکوخان پیامدهای مهمی چون پایان کار اسماعیلیان و انقراض خلافت عباسیان را در پی داشت.ایلخانان در ابتدا دین بودایی داشتند اما به تدریج به اسلام گرویدند.

ایلخانان مسلمان، خود را سلطان نامیده و نام‌های اسلامی برای خویش برگزیدند.

لینک به منبع

سایر منابع

سایر منابع

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 7-5-1396