خانه  :: اساتید  :: اخبار

دومین سمینار شیمی کاربردی کشور شروع به کار کرد
دومین سمینار شیمی کاربردی کشور امروز(یکشنبه) در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه آغازبه کار کرد



به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دومین سمینار شیمی کاربردی کشور از صبح امروز(یکشنبه) در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه آغازبه کار کرد.

محمدحسین رسولی‌فر ظهر امروز در دومین سمینار شیمی کاربردی ایران، با اشاره به اینکه دومین میزبانی این سیمنار به دانشگاه زنجان اعطا شده است، اظهار کرد: این سمینار کار خود را از سال 1395 در کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین دوره سمینار شیمی کاربردی ایران سال گذشته به میزبانی تبریز و در دانشگاه تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: شیمی کاربردی یکی از شاخه‌های علمی شیمی محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی دومین همایش شیمی کاربردی ایران تصریح کرد: شیمی کاربردی در ایران کار خود را از سال 1368 آغاز کرده است.

سپس دبیرعلمی دومین سمینار شیمی کاربردی کشور گفت: ۲۹۱ مقاله به  دبیرخانه همایش ارسال شده بود که ۷۷ درصد مقاله ها پذیرفته شد.

 میر سعید سید دراجی با بیان اینکه سمینارشیمی به مدت ۲ روز و به صورت کارگاهی و سخنرانی برگزارمی شود، افزود:زنجان به دلیل فعالیت های علمی  وتعداداعضا  هیئت علمی که دارد میزبانی این سیمینارتخصصی را دارد .وی با اشاره به اینکه  پیوند شیمی کاربردی وصنعت ازاهداف اصلی این همایش ها است،  ادامه داد: دومین سمینار شیمی کاربردی کشور  با همکاری گروه شیمی دانشگاه زنجان و انجمن شیمی ایران برگزاری می شود.

دراجی افزود: دومین سمینار شیمی کاربردی کشور در محورهای تصفیه آب و پساپ، صنایع شیمیایی و نوآوری‌های صنعتی، شیمی و صنایع دارویی، کاربرد شیمی در حفاظت محیط زیست، آموزش شیمی کاربردی، فیتوشیمی، الکتروشیمی صنعتی و خوردگی، کاربرد شیمی در انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، مدل‌سازی و شبیه‌سازی فرآیندهای شیمیایی، شیمی کاتالیست، شیمی و فناوری پلیمر، کاربرد شیمی در صنایع غذایی، کاربرد نانو فناوری در صنایع شیمیایی، شیمی و فناوری صنایع سرب و روی، شیمی و فناوری رنگ، شیمی صنایع نفت و پتروشیمی، شیمی و فناوری چرم، ایمنی در شیمی و صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

دکتر دراجی افزود:پیوند شیمی کاربردی وصنعت از اهداف اصلی این همایش هاست .این همایش با همکاری گروه شیمی دانشگاه زنجان و انجمن شیمی ایران در محورهای تصفیه آب و پساپ، صنایع شیمیایی و نوآوری‌های صنعتی، شیمی و صنایع دارویی، کاربرد شیمی در حفاظت محیط زیست، آموزش شیمی کاربردی، فیتوشیمی، الکتروشیمی صنعتی و خوردگی، کاربرد شیمی در انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، مدل‌سازی و شبیه‌سازی فرآیندهای شیمیایی، شیمی کاتالیست، شیمی و فناوری پلیمر، کاربرد شیمی در صنایع غذایی، کاربرد نانو فناوری در صنایع شیمیایی، شیمی و فناوری صنایع سرب و روی، شیمی و فناوری رنگ، شیمی صنایع نفت و پتروشیمی، شیمی و فناوری چرم، ایمنی در شیمی و صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

محمدعلی زلفی‌گل دبیر انجمن شیمی ایران با اشاره به تعداد مقالات مروری ایران در سایت اسکاپوس، گفت: در سال 2016 توسط پژوهشگران ایرانی یک هزار و 597 مقاله مروری در کشور منتشر شده که نشان از پیشرفت ایران در این زمینه دارد.

محمدعلی زلفی‌گل با اشاره به اینکه دومین میزبانی این سیمنار به دانشگاه زنجان اعطا شده است، اظهار کرد: پیشرفت کشور بدون توجه به علم شیمی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه تفکر و تعقل ما نیز در نتیجه واکنش شیمیایی است، ابراز کرد: در واقع همه زندگی شیمی و شیمی همه زندگی است.

دبیر انجمن شیمی ایران با تاکید بر اینکه مسؤولان کشور اگر به دنبال پیشرفت هستند, باید علم شیمی را جدی گیرند، گفت: اگر این مهم نادیده گرفته شود، پای پیشرفت و توسعه به قطع می‌لنگد.

زلفی‌گل با اشاره به تعداد دانشچویان کشور در بخش‌های و مقطع‌های مختلف، افزود: در ایران یک میلیون نفر پژوهشگر وجود دارد که خود ظرفیت بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه کشور عربستان طی سال‌‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه علمی کرده است، تصریح کرد: این کشور در آینده در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دبیر انجمن شیمی ایران با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم برای کشور درصد مشارکت بین‌المللی در مستندات علمی است، اظهار کرد: طی سالیان گذشته دیپلماسی سیاسی کشور مطلوب عمل کرده است, اما از طریق دیپلماسی علمی می‌توان به دیپلماسی سیاسی کمک کرد.

زلفی‌گل با اشاره به تعداد مقالات مروری ایران در سایت اسکاپوس، اظهار کرد: در سال 2016 توسط پژوهشگران ایرانی یک هزار و 597 مقاله مروری در کشور منتشر شده که نشان از پیشرفت ایران در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه باید قواعد علمی دنیا را به رسمی شناخت، تصریح کرد: امروز انجمن شیمی ایران 10 کمیته، 6 مجله و ... داشته که 6 تا 10 سمینار در سال برگزار و چشم‌اندازهای خوبی برای سال‌های آتی تعریف کرده است.

دبیر انجمن شیمی ایران با بیان اینکه این انجمن 3 تا 5 هزار مقاله را در سال مدیریت می‌کند، افزود: این کار در راستای جلوگیری از فعالیت انجمن‌ها تقلبی صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است در این سمینار از پروفسور جواد صاين و پروفسور نقي سعادت جو به عنوان شيميدانان پيشگام برجسته شيمي كاربردي تقدیر به عمل آمد.

قابل ذکر است این سمینار به مدت دو روز با حضور اساتید، دانشجویان و مدعوین از سراسر کشور با برگزاری کارگاه های مختلف علمی و برپایی نمایشگاه جانبی در دانشگاه زنجان ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 5-6-1396

آخرين اخبار با موضوع: سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی_انجمن علمی شیمی و انجمن علمی مکانیک برگزار شد

گزارش برگزاری کارگاه «اموزش روش استاندارد طراحی و توسعه محصول مبتنی بر استاندارد {ISO IATF 16949}»، زمان: 13 اسفند ماه 1402 (27-12-1402)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی دانشجویی ریاضی و علوم کامپیوتر برگزار می کند

پنجمین نشست از سلسله سخنرانی‌های ملی روز جهانی عدد پی ، زمان: 24 اسفندماه 1402 ساعت 11 (23-12-1402)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی - نشریات دانشجویی برگزار می کند

اطلاعیه 6_ نتایج انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی ، زمان: سه شنبه 22 اسفندماه 1402 (23-12-1402)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ دایره قرآن و عترت برگزار می کند

مسابقه سراسری "آوای ربنا"، زمان: 21 اسفندماه 1402 (21-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان برگزار می کند