خانه  :: اساتید  :: اخبار

حضور چهره‌ ماندگار فیزیک در دانشگاه زنجان
حضور چهره‌ ماندگار فیزیک در دانشگاه زنجان



چهره‌های ماندگار فیزیک دکتر هاشم رفیعی‌تبار در دانشگاه زنجان جهت سخنرانی پیرامون موضوع تابش فوتون‌های زیستی حضور خواهد داشت.  به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، چهره ماندگار فیزیک دکتر هاشم رفیعی‌تبار در دانشگاه زنجان جهت سخنرانی پیرامون موضوع تابش فوتون‌های زیستی حضور خواهد داشت.

  سخنرانی این چهره ماندگار سه‌شنبه 14 شهریور امسال در ساعت 11 صبح به میزبانی سالن سهروردی برگزار خواهد شد.  قابل ذکر است دکتر رفیعی‌تبار در سال 1327 در تهران متولد شد.تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذرانده و در سن 17 سالگی برای تحصیلات عالی عازم انگلستان شد.

با توجه به علاقه‌مندی بسیار به رشته فیزیک نظری، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در این رشته از دانشگاه لندن اخذ کرد.  از مراتب علمی ایشان می‌توان به ليسانس فيزيك و فوق‌ليسانس فيزيك هسته‌ای از انگلستان، دكترای فيزيك نظری ذرات بنيادی (انگلستان)، مدیر گروه مهندسی پزشکی و فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی، رياست پژوهشكده علوم نانو در پژوهشگاه دانش‌های بنيادی ( IPM )، رئيس بخش علوم نانو دانشگاه گرينچ انگلستان، استاد مدعو دانشگاه توهوكو (ژاپن)، محقق ارشد دانشگاه اكفسفورد انگلستان، چاپ بيش از 70 مقاله علمی در 5 حوزه متفاوت فيزيك، تأليف اولين كتاب در فيزيك محاسباتی نانو لوله‌های كربنی به زبان انگليسی كه از طرف مؤسسه انتشارات دانشگاه كمبريج انگلستان در نوامبر سال 2007 به چاپ رسيد؛ پژوهشگر برتر نانو فناوری در سال 1385، عضو وابسته فرهنگستان علوم در گروه علوم پایه اشاره کرد.

  گفتنی است، فعالیت استاد در علوم نانو است که از زمان ملحق شدن به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه علوم نانو زیستی قرار گرفته که با پزشکی هم‌پوشانی دارد و کارهای زیادی را با کمک دانشجویان در دانشگاه شروع کرده است.

ازکارهای ایشان می‌توان به تحقیق روی اثرات تابش‌های ماکرو ویو مثل تلفن همراه و ... روی نانو m ساختارهای زیستی به خصوص فعالیت مغز، تحقیق بر روی طراحی شبکیه مصنوعی با کمک نانو تکنولوژی و پیوند شبکیه و برگرداندن قسمتی از بینایی با همکاری مرکز تحقیقات چشم در بیمارستان لبافی‌نژاد و کار بنیادی روی مبدا حیات و مدل‌سازی برای پی بردن به مبدا حیات و ... اشاره کرد.

لینک به منبع خبر

 
 
;
ارسال شده در مورخه: 21-6-1396