خانه  :: اساتید  :: اخبار

حضور استاندار در جلسه پرسمان پیشرفت دانشجویی دانشگاه
استاندار زنجان مهمان جلسه پرسمان پیشرفت دانشجویی دانشگاه زنجان



به گزارش دانشگاه زنجان و به نقل از پایگاه خبرگزاری فارس، اسدالله درویش امیری ظهر امروز در جلسه مطالبات دانشجویی پرسمان پیشرفت در جمع نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی دانشجویی دانشگاه زنجان با بیان اینکه سه عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذار بود، اظهار کرد: وجود و حضور گسترده ملت بزرگ و آماده جامعه در صحنه به عنوان نخستین عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به این که نقش بی بدیل رهبری جامعه و نظام نیز دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد: سومین کامل و نقطه مهم و موتور محرک پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع اسلام بود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بسیار مهم امام راحل قرار دادن همه ملت و ادیان و اقوام زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد: امام راحل می‌خواست با این کار از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

درویش امیری در ادامه با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی دامنه فعالیت و تاثیرگذاری خود را گسترده‌تر کند، در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات انجام گرفته در رابطه با اقتصاد مقاومتی در زنجان، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی بودجه‌ای نیست و به صورت سیاست‌گذاری بوده که برای آن برش استانی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، سیاست‌گذاری و حمایت از تسهیلات تکلیفی و بانک‌ها صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی از جمله آثار برجام در استان زنجان بوده است، گفت: همچنین صادرات در استان پس از برجام سیر صعودی به خود گرفته است.

درویش امیری با بیان اینکه تا پایان دی‌ماه امسال میزان صادرات استان زنجان بیش از کل سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: پس از برجام قراردادهای مختلفی در استان زنجان به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه صادرات استان زنجان در حال حاضر به 43 کشور جهان صورت می‌گیرد، افزود: شرکت‌ها در حال حاضر به راحتی می‌توانند ال سی باز کنند.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه زنجان نخستین استانی بود که در رابطه با آشوب‌ها، در استان به دقت عمل شد، ابراز کرد: در این اتفاقات تعداد زیادی از نیروهای پلیس زخمی شدند، اما اجازه داده نشد تا مردم آسیب ببینند.

درویش امیری در پاسخ به سؤالی در رابطه با دخالت در انتصابات استان زنجان و طولانی شدن این پروسه، با بیان اینکه دلیل عمده عدم انتصابات، عدم اجرای قانون است، گفت: مشورت موضوع خوبی است، اما مدیرکل را وزیر پیشنهاد کرده، استاندار پذیرفته و وزیر حکم صادر می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان پیش از پایان مهلت چهار ماهه سرپرستی معرفی خواهد شد.

استاندار زنجان در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه برای بازیابی هویت زن مسلمان در استان همچون همسریابی و مادری چه تدابیری اندیشیده شده است، اظهار کرد: ما هنوز در کشور به وحدت نظری پیرامون موضوعاتی همچون حضور زنان در ورزشگاه و یا انتخاب  وزیر زن نرسیده‌ایم.

درویش امیری با بیان اینکه کارگروه زنان فرهیخته در استان زنجان وجود دارد، گفت: تلاش شد تا یک بانو در استان زنجان، مدیرکل شود، اما مقاومت‌های بسیاری برای جلوگیری از این مهم صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هر پست و شغلی زیبنده زنان جامعه اسلامی نیست، بیان کرد: در رابطه با انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش فرهنگیان، کانون صنفی، انجمن اسلامی معلمان، شورای صنفی و ... و همچنین نمایندگان مجلس، چهره‌های فرهنگی نیز اظهار نظر کرده‌اند و با همه این افراد مشورت می‌کنیم ولی قانون در این رابطه، وزیر و از کانال استاندار است.

استاندار زنجان در ادامه در پاسخ به سؤالی در رابطه با نقشه راهبردی برای قطب آی تی شدن زنجان چیست و از سال گذشته چه شرکت‌های دانش‌بنیانی ثبت شده است، با اشاره به اینکه برای شهرک آی تی مکانی آماده‌سازی شد، اما شرکتی هنوز در آن مستقر نشده که البته من در این مورد دلخور هستم.

درویش امیری با بیان اینکه با شرکت کره‌ای نیز در این زمینه صحبت‌هایی شد که آنها نیز پس از مدتی از حضور در این مکان خودداری کردند، گفت:همه تسهیلات ارائه شده با اولویت شرکت‌های دانش بنیان است که در ارزیابی‌هایم در وزارت کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزو موارد مهم و اصلی است.

وی در رابطه با خوابگاه صدرای دانشگاه زنجان در پاسخ به سؤالی که چرا قرارداد خوابگاه صدرا با این میزان اختیارات به پیمانکار بسته شد، با بیان اینکه از 700 دانشجوی این خوابگاه به دلیل کاری که ما انجام ندادیم، عذرخواهی می‌کنم، خاطرنشان کرد: از روزی که وارد استان زنجان شدم، در این رابطه با رئیس کل دادگستری جلسه برگزار شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه معتقدم این قرارداد بدتر از قرارداد ترکمانچای است، خاطرنشان کرد: صفر تا 100 این قرارداد را مطالعه کرده‌ام.

درویش امیری از مصوبه خریداری این خوابگاه در جلسه‌ای در وزارت علوم خبر داد و گفت: مصوب شده دانشگاه خوابگاه را خریداری کند و اگر قانون اجازه داد، از محل اعتبارات استانی به دانشگاه کمک خواهم کرد.

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 21-11-1396

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان