خانه  :: اساتید  :: اخبار

نشست خبری ریاست دانشگاه با اصحاب رسانه استان زنجان
نشست خبری دکتر سیدمحسن نجفیان رئیس دانشگاه زنجان با اصحاب رسانه استان زنجان



به گزارش روابط عمومی دانشگاه، محسن نجفیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه کار رسانه ظریف و حساس است، اظهار کرد: به ویژه در عصر حاضر رسانه‌ها نقش مهم و بی بدیلی در راستای اطلاع‌رسانی و تنویر افکار و شفافیت موضوعات برعهده دارند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی در عصر حاضر و نگرش مردم به موضوعات از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: این نگرش توسط رسانه‌ها هدایت و روشنگری می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های بارز جوامع توسعه یافته شفافیت اطلاعات است که بخش اصلی این مهم بر عهده رسانه‌ها است، گفت: دانشگاه زنجان دانشگاه جامع و مادر و مرکز آموزش عالی استان محسوب می‌شود.

گزینش دانشجو برعهده سازمان سنجش است و در برخی موارد ثبت نام دانشجو به طور مشروط انجام می شود.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: در این دانشگاه نیز فقط تعداد انگشت شماری از دانشجویان به طور مشروط و بدون هیچ مشکلی در حال ادامه تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: این دانشگاه قطب آموزش عالی در استان بوده و محور فعالیت های دانشگاهی در زنجان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 10 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، تاکید کرد: 700 استاد مدعو و عضو هیات علمی مسئولیت تدریس و تربیت این تعداد دانشجو را برعهده دارند.

نجفیان تصریح کرد: دانشگاه زنجان بیش از 40 سال سابقه دارد، از این رو 73 رشته در مقطع کارشناسی با 6هزار و 400 دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد 123 رشته و نزدیک 3 هزار دانشجو، در مقطع دکتری نیز 69 رشته و 700 دانشجو دریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو سرمایه گذاری برای توسعه استان به شمار می رود، خاطرنشان کرد: فعالیت تشکیلاتی دانشجو در همه بخش ها نوعی تمرین و ممارست در عرصه های مختلف جامعه در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه پایش سلامت روان دانشجویان در همان بدو ورود به ثبت‌نام انجام می پذیرد، اظهار کرد: کشور ما در تولید علم حرکت خوبی داشته است و دانشگاه زنجان نیز زمانی تنها یک مرکز آموزشی بود، اما در حال حاضر فعالیت‌های آن توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه رشته‌ها، توسعه دانشکده‌ها نیز انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در همین راستا ایجاد دانشکده‌هایی چون دانشکده هنر و معماری در آینده صورت خواهد پذیرفت.

رئیس دانشگاه زنجان افزود: توسعه رشته های دانشگاهی در برنامه 10 ساله به ویژه در حوزه علوم انسانی یکی از راهبردهای اساسی دانشگاه زنجان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های دانشگاهی از راهبردهای اساسی هر دانشگاهی است و در دانشگاه زنجان نیز این مهم دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد ۱۲ رشته جدید را تقاضای کرده‌ایم که برای مهرماه سال آینده تحصیلی چند رشته آن تصویب شده و به رشته‌های تحصیلی دانشگاه زنجان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه زنجان دانشجوی ستاره‌دار ندارد، افزود: اما دانشجویانی وجود دارند که مشروط ثبت‌نام شده و باید تعهدنامه‌هایی را امضا کنند.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشگاه زنجان در برگزاری برنامه‌های مختلف درخشش داشته است، تصریح کرد: در چند سال گذشته شاهد گسترش فضای باز سیاسی در کشور بوده‌ایم که در حجم وسیعی از حرکت‌های تند فاصله گرفته شده است.

نجفیان تاکید کرد: در ناآرامی های دی ماه حتی یک نفر از دانشجویان این دانشگاه هم بازداشت نشده بودند.
نجفیان در ادامه در رابطه با ارتباط صنعت و دانشگاه با بیان اینکه در راستای این مهم در هر دو طرف نقص‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: تلاش ما تقویت این ارتباط بوده و یکی از شاخصه‌های این ارتباط اعتبار تحقیق پژوهشی است که دانشگاه از خارج از دانشگاه دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ واحد دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند، گفت: در یک سال گذشته سه واحد دانش‌بنیان به ۱۱ واحد دیگر اضافه شده که گرچه رضایت بخش نیست، اما رشد آن مطلوب است.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه زنجان به صورت فعالیت‌های مشترک و به صورت پژوهش مختلف و مقالات پیگیری می‌شود، ابراز کرد: در سالیان اخیر دانشگاه‌هایی که در سطح کشور دانشجوی خارجی پذیرفته‌اند، انگشت‌شمار بوده است.

نجفیان ادامه داد:حضور دانشجویان خارجی دارای تبعات اجتماعی فرهنگی و غیره بوده و باید تسهیلات رفاهی و کنسولی لازم برای آنها فراهم شود و در مجموع سختی راه در این مسیر زیاد است، اما حضور دانشجویان خارجی فواید بسیاری دارد.

نجفی با تاکید بر اینکه در ارتباط‌گیری با جوامع علمی خارج از کشور خود دانشگاه‌ها محور بوده و نیازی نبوده منتظر دیگر نهادها و دستگاه‌ها برای این مهم باشیم، ابراز کرد: در جلساتی که سفرای کشورهای دیگر به زنجان سفر می‌کنند، در دانشگاه زنجان حضور پیدا کرده و از ظرفیت موجود استفاده لازم را صورت می‌دهد.

  وی همچنین به نیمه متمرکز بودن جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه هیچ نوع دخالت مستقیمی نمی‌تواند در این زمینه داشته باشد و معمولا برای جذب هیئت علمی، دانشگاه، وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی در کنار هم به این موضوع نظارت دارند.

نجفیان درباره خوابگاه صدرا و موضوعات حاشیه ای مرتبط با آن گفت: برای انجام معامله و خرید خوابگاه از سرمایه گذار در چارچوب قانون آمادگی داریم.

  این مسئول در بخش دیگری در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعت خوابگاه صدرا که در ماه‌های گذشته دانشجویان و مسئولان دانشگاه را با چالش مواجه کرده است، گفت: حواشی خوابگاه صدرا و مشکل به‌وجود آمده باعث ناراحتی‌هایی شده است. مسئولان این خوابگاه مشکلاتی زیادی را برای دانشگاه و دانشجویان به‌وجود آورده است و به نظر می‌رسد برای حل  این مشکل باید مرجع فرادانشگاهی ورود پیدا کند تا به حل اختلاف دانشگاه و سرمایه‌گذار بپردازد. البته ما اعلام کرده‌ایم که دانشگاه آماده خرید خوابگاه در چارچوب مقررات دولتی از صاحب فعلی است.

 

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 8-12-1396

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان