خانه  :: اساتید  :: اخبار

دومین همایش ملی صنعت اسب
به همت دانشکده کشاورزی-گروه علوم دامی در دانشگاه زنجان برگزار شد



 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همایش ملی صنعت اسب، 6 اردیبهشت ماه در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار گردید. به گفته دکتر زندی؛ دبیر علمی این همایش مقاله های رسیده به دبیرخانه 70 عنوان بوده که در قالب کارگاه های تخصصی ارایه گردیدند.

در این همایش که با حضور مسئولین برگزار شد، قائم مقام معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی به سیاست‌های کلان وزارت جهادکشاورزی اشاره نموده و گفت: اسب صنعتی بوده که می‌تواند تولید ثروت در کشور کرده و مورد استفاده همه آحاد مردم قرار گیرد. محمدرضا ملاصالحی همچنین در سخنان خود لزوم سازماندهی واردات و صادرات اسب را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه علی وقف چی؛ نماینده مردم زنجان و طارم در  مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه فعالیت‌ها باید براساس صادرات محور بودن آنها صورت گیرد، ابراز کرد: هیچ کاری را نباید بدون پایه‌های علمی انجام داد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که ایران به نوعی کشور ثروتمندِ فقیر محسوب می‌شود، به این معنا که ما ثروت‌های نهفته زیادی داریم که بطور شایسته از آنها بهره نمی‌بریم.

صفرعلی ماکنعلی؛ معاون سازمان دامپزشکی نیز در این زمینه ابراز امیدواری کرد که بتوانیم جایگاه از دست رفته صنعت اسب ایران را به دست آوریم. وی در ادامه افزود: مکانیسمی در دنیا وجود دارد که همه کشورها این مکانیسم 9 مرحله ای متوالی را طی می کنند تا بتوانند وارد عرصه بین‌المللی در بخش صنعت اسب شوند. در این فرآیند، یک کشور به کشورهایی که بستر لازم را از نظر تخصصی فراهم کرده‌اند و شامل تجارت اسب، برگزاری مسابقات مختلف اسب و بحث‌های فرهنگی می‌شود، ملحق می گردد. این مسئول همچنین گفت که امید است تا پایان مارس 2019 صنعت اسب ایران به صنعت جهانی ملحق شود، وی از این همایش به عنوان یک سمینار مهم و استراتژیک یاد کرده و گفت: امیدواریم این همایش در آینده ابعاد بین‌المللی داشته باشد.

در ادامه این همایش، بابک شکی؛ نماینده انجمن علوم دامی ایران گفت: باید توجه داشت که صنعت اسب را نمی‌توان با اسب‌های پرورش یافته در محیط بسته و اصطبل‌ها توسعه داد و پرورش اسب در طبیعت همواره باعث ماندگاری نسل‌های برتر اسب بوده است.

مسعود خلیلی؛ رئیس فدراسیون سوارکاری ایران از دیگر مدعوین همایش با اشاره به نوع پرورش و وضعیت صنعت اسب در کشور، علم را ستون فقرات هر صنعتی عنوان کرده و گفت در حوزه های مختلف، این علم و دانش است که تولید ثروت می‌کند و اگر علم نباشد، تلاش فیزیکی نمی‌تواند نتیجه بخش باشد. وی با بیان اینکه صنعت پرورش اسب در ایران با دنیا فاصله علمی بسیار زیادی دارد، افزود: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی امروزه به صنعت اسب رویکرد مثبتی دارند. خلیلی همچنین ابراز کرد: اسب دامی گرانقیمت می باشد که تعداد قابل توجهی از آن در کشور توسط بخش خصوصی پرورش یافته است.

رئیس فدراسیون سوارکاری با مورد توجه قرار دادن اشتغال‌زایی صنعت اسب، گفت: این صنعت تنها صنعتی است که با نیروی انسانی عجین شده و پرورش اسب را نمی‌توان به صورت مکانیزه دنبال کرد.

این همایش یک روزه، عصر پنج شنبه 6 اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد.

 

جهت مشاهده عکس های همایش به آلبوم تصاویر دانشگاه مراجعه نمایید.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 08-02-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان