خانه  :: اساتید  :: اخبار

برگزاری اولین کنفرانس ملی معدنکاری و صنایع معدنی سبز ایران
ارائه شفاهی 15 مقاله پذیرفته شده و 20 مقاله در بخش پوستر



اولین کنفرانس ملی معدنکاری و صنایع معدنی سبز ایران در دانشگاه زنجان به همت گروه مهندسی معدن، خانه معدن استان، اتاق بازرگانی استان  و با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزار شد.

در ابتدای جلسة افتتاحیه جناب آقای دکتر ابولفضل جلیلوند معاون پژوهشی دانشگاه ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان، گزارشی جامعی از تاریخچه دانشگاه زنجان با محوریت یکی از دانشگاه های سبز جهان، کنفرانس های برگزار شده و کنفرانس های آتی دانشگاه، ارائه نمودند.

سپس جناب آقای مهندس ناصر فغفوری ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به رسم میزبانی و به عنوان نماینده واحدهای معدنی و صنعتی استان ضمن خوشامدگویی به میهمانان به نکاتی از تاثیرات زیست محیطی معادن اشاره نموده و افزودند علیرغم تصور عموم و مسئولان تاثیرات زیست محیطی معادن از بسیاری از پروژه های دیگر بسیار کمتر می باشد. ایشان در این مورد افزودند استخراج معادن کمتر از 2/0 درصد از سطح کشور را مستقیما تخریب می نماید درحالی که پروژه های دیگر از جمله راه سازی  و نظایر آن بیش از 15 درصد سطح کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در ادامه جلسه افتتاحیه، سخنران کلیدی کنفرانس جناب اقای دکتر مرتضی اصانلو سخنرانی خود را با عنوان " آینده معدنکاری - سال 2050  چالش‌ها و رویکردها" و با محوریت معدنکاری سبز بیان نمودند. جناب آقای دکتر مرتضی اصانلو استاد تمام دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و چهره شناخته شده جهانی و عضو هیات موسس انجمن بازسازی معادن جهان می باشد. ایشان ضمن تشکر از دست اندرکاران اجرایی و علمی کنفرانس بر لزوم استمرار این کنفرانس به صورت ادواری در دانشگاه زنجان تاکید نمودند.

در انتهای مراسم افتتاحیه این کنفرانس جناب آقای مهندس بهرامن رئیس خانه معدن ایران ضمن تشکر از دست اندرکاران این کنفرانس به خصوص دانشگاه زنجان اظهار داشتند ما به عنوان یک NGO معدنکاری را با نگاه زیست محیطی، سرفصل کاری خود قرار داده ایم و بدون نگاه زیست محیطی معدنکاری معنا ندارد. ایشان در بیانات خود بر داشتن برنامه ای مدون و از پیش تهیه شده برای بازسازی معادن پس از اتمام آن تاکید داشتند.

بعد از ظهر نیز 15 مقالات پذیرفته شده از دانشگاه های مختلف کشور به صورت شفاهی همزمان در دو سالن و 20 مقاله نیز در بخش پوستر ارائه شد.

همزمان با این کنفرانس دو نشست تخصصی با حضور پژوهشگران، تولیدکنندگان، کارشناسان و متخصصان بخش معدن و صنایع معدنی و بخش محیط زیست و منابع طبیعی در کنار یکدیگر یکی با موضوع مشکل پساب های شهرک صنعتی روی و دیگری با عنوان فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس آهن با حضور دکتر عظیمی نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در احیا معادن کوچک مقیاس برگزار گردید.


ارسال شده در مورخه: 12-09-1397

آخرين اخبار با موضوع: دانشکده مهندسی

اولین فارغ التحصیلان دوره دکتری

آزمایشگاه تحقیقات راهبردی مهندسی رودخانه (18-11-1402)

   

قابل توجه دانشجویان برگزار کننده کلاس حل تمرین

ارائه فرم ها به امور مالی (17-11-1402)

   

نتایج اولیه تعیین تمرکز

گروه مهندسی برق (16-11-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دانشکده مهندسی

زمان آزمون میان ترم دروس سرویسی