خانه  :: اساتید  :: اخبار

با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه و سازمان منابع طبیعی:
نشست «توسعه پایدار، جنگلداری مشارکتی و معیشت پایدار روستایی» در دانشگاه زنجان برگزار شد



نشست «توسعه پایدار، جنگلداری مشارکتی و معیشت پایدار روستایی» با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه و سازمان منابع طبیعی با جامعه روستایی برای مدیریت پایدار منابع طبیعی، روز یکشنبه 21 اسفندماه در دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این نشست که به همت مدیریت همکاری­های بین­المللی دانشگاه زنجان و گروه ترویج و توسعه روستایی این دانشگاه و با حضور آقای مهندس خلیل آقاجانلو، مدیرکل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و همکاران و معاونان وی درسازمان منابع طبیعی و همچنین جمعی از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای استان برگزار شد، مسائل و مشکلات اجرای طرح­های حمایت و حفاظت از منابع طبیعی بررسی شد.

دکتر جمال داوودی، معاون پژوهشی دانشگاه زنجان در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان و با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه و جامعه روستایی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، افزود: دانشگاه زنجان آماده همه نوع همکاری و ارائه راهکارهای علمی برای رسیدن به محیط زیست و منابع طبیعی مطلوب است و مخصوصا از طرح­های تحقیقاتی و پژوهشی که ارزش کاربردی و اجرایی شدن دارند حمایت می­کند.

مهندس خلیل آقاجانلو، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این همایش با اشاره به شعار سازمان منابع طبیعی تحت عنوان «منابع طبیعی، با مردم و برای مردم» اظهار امیدواری کرد که با کمک تسهیل­گرانی مانند دانشگاه بتوان به این شعار جامه عمل پوشاند.

وی با بیان اینکه درسال های گذشته فشار تولید بر روی محیط زیست و منابع طبیعی بوده و با بیان اینکه اعتبارات مناسبی در چندسال گذشته از طرف دولت و مجلس برای بهبود وضعیت منابع طبیعی اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم و جامعه دانشگاهی پیشرفت­های خوبی در این زمینه حاصل شود.

در ادامه این نشست دکتر اسماعیل کرمی دهکردی، مدیر همکاری­های علمی بین­المللی دانشگاه زنجان نمونه­هایی از همکاری دانشگاه زنجان و سازمان منابع طبیعی که با مشارکت مردم و مخصوصا روستائیان در جهت حفاظت از محیط زیست انجام گرفته را تشریح کرد.

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشگاه زنجان افزود: همچنین متخصصان و تلاشگران سازمان منابع طبیعی استان زنجان گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان و اقدامات صورت گرفته ارائه کردند و نمایندگان دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی نیز مشکلات اجرای طرح­های حفاظت از منابع طبیعی را  برای حاضران مطرح نمودند.

در پایان مراسم تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به پاس همکاری­هایشان در جهت انجام طرح­های حفاظت از منابع طبیعی مورد تقدیر قرار گرفتند.

عکس های نشست را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 22-12-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان