خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان به عضویت مجمع فائو درآمد
همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه زنجان با سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) گسترش یافت.



تاریخ انتشار: 24 تير 1398

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ دانشگاه بین‌المللی زنجان درزمینهٔ نظام دانش و نوآوری کشاورزی، توسعه پایدار کشاورزی و موضوعات زیست‌محیطی با سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) و عضویت دانشگاه زنجان در مجمع دانش کشاورزی خانوادگی گسترش یافت.

گفتنی است، پیرو بازدید اسماعیل کرمی دهکردی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه زنجان از سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) در کشور ایتالیا در ماه ژوئن ۲۰۱۹، بر همکاری‌های علمی بین‌المللی این دانشگاه با بخش‌های مرتبط با ترویج کشاورزی، نظام‌های دانش و نوآوری کشاورزی، کشاورزی خانوادگی، مدیریت آب‌وخاک، تنوع زیستی و منابع طبیعی آن سازمان تأکید شد.

لازم به ذکر است، دهکردی دیداری نیز با محمدحسین عمادی، سفیر و نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در آن سازمان داشت که طی آن چگونگی همکاری‌ها در آینده بررسی و مورد تأکید قرار گرفت.

همچنین دانشگاه زنجان به‌عنوان یکی از مؤسسات علمی مهم کشور در بخش کشاورزی، روستایی و منابع طبیعی، به عضویت مجمع دانش کشاورزی خانوادگی (Family Farming Knowledge Platform) مطرح شد.

شایان ذکر است، با توجه به اهمیت کشاورزی خانوادگی در امنیت غذایی، میراث‌های معنوی کشاورزی بشر و حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست و همچنین به‌منظور تقویت نظام‌های کشاورزی خانوادگی در دنیا، سازمان ملل دهه ۲۰۲۹-۲۰۱۹ را به‌عنوان دهه کشاورزی خانوادگی نام نهاده است. در این زمینه مجمع دانش کشاورزی خانوادگی به‌منظور جمع‌آوری و تبادل‌نظر اطلاعات در مورد کشاورزی خانوادگی، ازجمله قوانین و مقررات، سیاست‌ها، برنامه‌ها، تجارب موفق، آمارها، پژوهش‌ها، مقالات و دیگر مطالب منتشرشده در سراسر دنیا ایجادشده است.

http://www.fao.org/family-farming/network/detail/en/c/۱۷۷۵۸۹

http://www.fao.org/family-farming/background/en

http://www.fao.org/family-farming/decade/en

خاطر نشان می‌شود، دانشگاه زنجان نیز از سال جاری به‌عنوان کانون آرمان توسعه پایدار ۱۵ از سوی بخش آکادمیک سازمان ملل انتخاب شده است.

همین خبر در خبرنامه دانشجویان ایران

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

;
ارسال شده در مورخه: 25-04-1398