خانه  :: اساتید  :: اخبار

تشکیل «کمیته دانشگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی»
"کمیته دانشگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی" در دانشگاه زنجان تشکیل شد.



نشست تشکیل «کمیته دانشگاهی  نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی» با حضور دکتر سیدمحسن نجفیان رییس دانشگاه زنجان، دکتر علی‌اکبر مسگر معاون حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونین دانشگاه و رئیس دانشکده‌ علوم انسانی روز 1399/09/23، در این دانشگاه بصورت مجازی برگزار شد.

دکتر نجفیان در این نشست با استقبال از تشکیل کمیته دانشگاهی نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی بر حمایت دانشگاه زنجان از این طرح تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد با آغاز به کار این کمیته، زمینه نقد و نظر علمی به شایستگی فراهم شود.

دکتر علی‌اکبر مسگر نیز ضمن ارائه‌ی گزارشی از سابقه طرح کرسی‌های «نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» به اهمیت موضوع نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پرداخت  و گفت: در حوزه های مختلف علوم انسانی کرسی های نظریه پردازی تشکیل می شود  و از فعالان این بخش و استادان دانشگاه ها حمایت خواهد شد تا جامعه از ایده های آنان بهره مند شود.

معاون حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه، نظریه هایی که در نهایت مورد تایید این هیات قرار گیرد چاپ و تبدیل به کتاب خواهد شد، افزود: این ایده ها و نظریه ها رها نخواهند شد، بلکه از دستگاه های مسئول می خواهیم که آنها را مورد استفاده قرار دهند.

دکتر علی اکبر مسگر افزود: تولید در حوزه علوم انسانی بی رونق شده است که هم اکنون نیاز است یک سرعت بخش یا کمک کننده این حوزه را احیا کند و یا فرایندهای آن را شتاب دهد.

در پایان، اعضای جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود به منظور هر چه بهتر برگزار شدن کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه پرداختند. 

;
ارسال شده در مورخه: 29-09-1399

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان