خانه  :: اساتید  :: اخبار

تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه
به مناسبت گرامیداشت روز معلم و مقام شامخ استاد از اساتید برتر آموزشی دانشگاه تقدیر شد



مراسم گرامیداشت روز معلم و مقام شامخ استاد با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط دکتر مهدی نصیری استادیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی آغاز و پس از آن سرود ملی در سالن غدیر دانشگاه زنجان طنین انداز گردید.

در ابتدای مراسم ضمن خوش آمدگویی و تبریک به اساتید گرانقدر از دکتر زلفخانی جهت ارائه گزارش آموزشی دعوت به عمل آمد. معاونت آموزشی دانشگاه به بیان سخنانی پیرامون جایگاه معلم و استاد و چگونگی انتخاب اساتید نمونه پرداخت و افزود: تک تک اساتید دارای جایگاه خاص و ویژه بوده و به نوعی تمامی اساتید و کارکنان لایق تقدیر و تشکر هستند.

وی سپس به ارائه گزارش آموزشی دانشگاه پرداخت که شامل میزان توزیع دانشجویان و اساتید در دانشکده ها، مصوبات و موضوعات جلسات هیئت ممیزه، چگونگی شرایط موافقت با دوره های دکترا، اجرای برنامه‌ های آموزشی آتی دانشگاه در حوزه آموزش بود. در ادامه مراسم با تشکیل میزگردی با حضور اساتید گرانقدر دکتر وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات علمی کشور و معاون سابق پژوهشی و فناوری وزارت عتف، دکتر ذاکر عضو هیأت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، دکتر حسن فتح زاده عضو هیأت علمی گروه فلسفه و دکتر حبیب اله زلفخانی عضو هیأت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه ادامه یافت. این میزگرد که با سخنرانی دکتر احمدی با عنوان ماموریت گرا شدن دانشگاه ‌ها آغاز گردید. وی ابتدا به ارائه مطالبی درخصوص نسل ‌های مختلف دانشگاه، شرح وظایف، چگونگی عملکرد و رویکرد این دانشگاه ها پرداخت. در همین مبحث مدلی مفهومی برای دانشگاه های مبتنی بر کارآفرینی و نوآوری ارائه گردید و به تأثیر فرهنگ بر پیشرفت و ترقی دانشگاه ها توسط دکتر احمدی تاکید شد.

در ادامه جلسه دکتر ذاکر به ارائه مطالبی درخصوص هدف و مفهوم پژوهش پرداخت. وی ابتدا به چگونگی هرچه بهتر شدن مفهوم پژوهش با دیدگاه نقد و بررسی شرایط و عوامل موثر در این حوزه اشاره نمود و دیدگاه های مختلف بزرگان در حوزه ذکر شده و نحوه استفاده از آن به منظور بهبود عملکرد را تبیین کرد.

 سپس دکتر فتح زاده به ارائه مطالبی درخصوص اهمیت ایده در دانشگاه و همچنین لزوم بسط دادن موضوعات دانشگاه در قابی بزرگ تر از قاب دانشگاه پرداخت. این عضو هیأت علمی گروه فلسفه تاریخچه ای در همین خصوص و بهترین نحوه بهره برداری از آن به منظور تحقق این امر را ارائه نمود.

این میزگرد در ادامه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت. دکتر احمدی در این بخش چگونگی بهبود نظام آموزشی از دیدگاه مختلف را بیان کرده و مورد بررسی کارشناسان قرار داد. در همین بخش دکتر ذاکر نیز به نقد و بررسی شرایط این حوزه پرداخت و راهکارهایی برای هرچه بهتر شدن آن ارائه نمود.

در انتهای مراسم از چهار نفر اساتید دانشگاه به عنوان اساتید نمونه به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

دکتر محسن جاهد دانشیار گروه فلسفه

 

دکتر امید رحمانی دانشیار گروه مکانیک

 

دکتر محمد حسین رسولی فرد دانشیار گروه شیمی

 

دکتر علیرضا واعظی استاد گروه خاکشناسی

 

عکس های مراسم را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 10-02-1398

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان