خانه  :: اساتید  :: اخبار

افتتاحیه کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان به میزبانی دانشگاه زنجان
کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان با حضور سفرای کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش در دانشگاه زنجان آغاز شد.



کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان با همکاری دانشگاه دانشگاه زنجان و انجمن خیریه مهرانه از روز چهارشنبه 28 شهریور ماه در محل سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان آغاز به كار كرد و روز پنجشنبه 29 شهریور ماه در محل انجمن خیریه مهرانه ادامه می یابد. در ابتدای مراسم افتتاحیه این همایش که با حضور سفرای کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش و مسئولین دانشگاه زنجان و انجمن خیریه مهرانه و میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد دکتر جلال بازرگان ریاست دانشگاه زنجان برای عرض خیر مقدم پشت تریبون قرار گرفت و به سخنرانی و معرفی استان و دانشگاه زنجان پرداخت و اشاره کرد بخشی از وظایف ذاتی دانشگاه، آموزش و پژوهش بوده و وظیفه دیگر دانشگاه حل مسائل جامعه پیرامون خود است و موضوع سرطان نیز یکی از این موضوعات می باشد که در سطح دنیا و کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و انجمن خیریه مهرانه یکی از مراکز مهمی است که در این زمینه فعالیت دارد و در نوع خود از مراکز کم نظیر در سطح بین المللی می باشد و نقش مهمی را در زمینه پیشگیری و درمان سرطان در ایران و استان زنجان ایفا می کند.

در ادامه با دعوت مجری برنامه دکتر امید رحمانی دبیرکل کنگره بر روی سن آمده و دلایلی که باعث برگزاری این کنگره در دانشگاه زنجان که یک دانشگاه از زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد، در حالی که موضوع سرطان می تواند مربوط به وزارت علوم پزشکی باشد را بیان نموده وتشریح کرد که بحث پیشگیری و حذف اثرات یک بیماری و فعالیت و تحقیقات بر روی این عوامل موضوعی کاملا غیر پزشکی است و نیاز به همکاری اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات دارد تا منجر به بدست آمدن نتایج مطلوب گردد.

پس از سخنان رحمانی کلیپی از معرفی مجموعه خیریه مهرانه و عملکرد آن برای حضار پخش گردید و سپس مهندس اصغر وثوق مدیرعامل این مجموعه به جایگاه آمده و با معرفی این انجمن به ارائه گزارشی از عملکرد  و تلاش های صورت گرفته در این موسسه در جهت پیشگیری و درمان بیماری سرطان پرداخت.

ایشان تصریح کردند که از جمعیت بیش از یک میلیون و یکصدهزار نفری استان زنجان، جمعیتی بالغ بر دویست و پنجاه هزار نفر حامی و خیر شناسنامه دار از این موسسه حمایت می کنند تا بیمارانی که به این مرکز مراجعه می کنند بدون پرداخت  هیچ هزینه ای تحت درمان قرار گیرند و این مرکز یکی از مجهز ترین و شاخص ترین مراکز در زمینه بیماری سرطان در سطح جهان می باشد. در ادامه وی با ارائه آمار فعالیت های این مرکز در خصوص کنترل بیماری سرطان به آموزش های صورت گرفته در زمینه پیشگیری از سرطان اشاره نمودند و دستاورد این مرکز در ده سال گذشته را سوق دادن شتاب ابتلا به سرطان به سمت صفر شدن برشمرد که به عنوان اولین مورد در دنیا می باشد.

از دیگر برنامه های این مراسم معرفی پویش "فاصله ها را کم کنیم" توسط دکتر حامد محمدپور قائم مقام پیشگیری انجمن خیریه مهرانه بود که در راستای کاهش فاصله بین عدم آگاهی پیشگیری از سرطان و آگاهی کامل از این موضوع و تشخیص و درمان که همزمان با این کنگره آغاز به کار کرد و توسط دکتر جلال بازرگان ریاست دانشگاه زنجان و مهندس اصغر وثوق مدیرعامل موسسه خیریه مهرانه رونمایی شد.

در پایان مراسم افتتاحیه دکتر محمدحسین شهیر دبیر علمی کنگره و دکتر تینا شاهانی عضو کمیته سیاست گذاری انجمن خیریه مهرانه به ارائه گزارشی از اهداف و روند برگزاری اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان در استان زنجان پرداختند تا این همایش رسما کار خود را آغاز نماید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 29-06-1403

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی

آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانشگاهیان ارجمند به ویژه دانشجویان ورودی جدید صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم. (02-07-1403)

   

حضور سفرای کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش در دانشگاه زنجان

حضور سفرای کشورهای بلاروس،مالزی و بنگلادش در دانشگاه زنجان جهت شرکت در اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان (29-06-1403)

   

افتتاحیه کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان به میزبانی دانشگاه زنجان

کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان با حضور سفرای کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش در دانشگاه زنجان آغاز شد. (29-06-1403)

   

کنفرانس خبری اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان

نشست خبری اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان با حضور دکتر جلال بازرگان رئیس دانشگاه زنجان برگزار شد. (25-06-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه