view:38722 Last Update: 2023-12-24
| علمی-پژوهشی دانشگاه زنجان (در شرف اخذ اعتبار) | 27. 
شیرین سعیدیون, رسول مرادی جز, سید حسام الدین آل یاسین The Effect of Using First Language and Inverse Translation on the Iranian Beginner EFL Learners’ Performance: Modal Verbs in FocusJournal of Interdisciplinary Research in English Language Communication شماره 1(2) (1404/04/23) صفحات 81-97 | 
| نشریه علمی لیست وزارتین نمایه شده در ISC | 26. 
شایسته درخشش, رسول مرادی جز, سید حسام الدین آل یاسین The Effect of Flipped Learning on Concrete and Abstract Vocabulary Learning and Retention among Iranian Intermediate English Language Learnersapplied research on english language شماره - (1404/04/21) صفحه - | 
| علمی-پژوهشی دانشگاه زنجان (در شرف اخذ اعتبار) | 25. 
فریبا مبینی, سینا غنوی چاکانی, سید حسام الدین آل یاسین Iranian EFL Learners’ Foreign Language Speaking Anxiety and Their Speaking Performance at Remote LearningJournal of Interdisciplinary Research in English Language Communication شماره        Volume: 1   Issue: 1 (1403/09/25) صفحات 57-69 | 
| علمی-پژوهشی دانشگاه زنجان (در شرف اخذ اعتبار) | 24. 
سیدجواد موسوی محمدی, سید حسام الدین آل یاسین, زهرا سعیدی The Role of Contextualized Storytelling in L2 Vocabulary Retention by Young Iranian EFL LearnersJournal of Interdisciplinary Research in English Language Communication شماره 1 (1403/09/11) صفحات 44-56 | 
| نشریه علمی لیست وزارتین نمایه شده در ISC | 23. 
Jafar Asadi, Seyed Hesamuddin Aliasin, Rasool Moradi-Joz A Study of the Research Article Discussion Section Written by Non-native Authors: Hyland’s (2005) Metadiscourse Model in Focus Iranian Journal of English for Academic Purposes Issue 12(1) (2023-04-16) PP. 31-42 | 
| نشریه علمی لیست وزارتین | 22. 
Sepideh hanifi, Mahdi Nasiri, Seyed Hesamuddin Aliasin Computerized Dynamic Assessment of Incidental Vocabulary Learning: A Case of Iranian ESP LearnersApplied Linguistics Inquiry Issue 1 (2023-03-01) PP. 83-94 | 
| علمی-پژوهشی ISC (سامانه نشریات علمی جهان اسلام) | 21. 
Jafar Asadi, Seyed Hesamuddin Aliasin, Rasool Moradi-Joz A Study of the Research Article Discussion Section Written by Native Authors: Hyland’s (2005) Metadiscourse Model in Focusresearch in english language pedagogy Issue - (2023-02-12) P. - | 
| نشریه علمی لیست وزارتین نمایه شده در ISC | 20. 
سید حسام الدین آل یاسین, رضا کثیرلو, ایوب جدیری پینه The Efficacy of Self-regulated Learning Strategies on Learning English Grammar: The Mediating Role of Identity Stylesعلوم روانشناختی - خصوصی شماره 115 (1401/07/01) صفحات 1359-1374 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 19. 
, Rokhsareh Kakvand, Seyed Hesamuddin Aliasin The Impact of Scaffolded Metacognitive Writing Strategy Instruction on Iranian Intermediate EFL Learners’ IELTS Writing Task 2Education Research International  Issue Volume 2022,  Aerice ID6297895 (2022-09-05) PP. 1-8 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 18. 
Rokhsareh Kakvand, Seyed Hesamuddin Aliasin, Elham Mohammadi Combined and Differential Effects of Top-down and Bottom-up Reading Processes on Target Vocabulary Learning and Retention by EFL LearnersReading Psychology Issue - (2022-08-29) PP. 1-19 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 17. 
Bahador Taherkhani, Seyed Hesamuddin Aliasin, Robab Khosravi, Siroos Izadpanah The Interface Between Metacognitive Strategy Training and Locus of Control in Developing EFL Learners’ Listening Comprehension SkillFrontiers in Education Issue 7 (2022-07-19) PP. 1-10 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 16. 
Fatemeh Faghfouri, Seyed Hesamuddin Aliasin, Elham Mohammadi Computer-Mediated Immediate and Delayed L 1 and L 2 Glosses and Vocabulary Learning and Reading Comprehension of an ESP TextComputer Assisted Language Learning Electronic Journal  Issue 23(1) (2022-03-27) PP. 445-465 | 
| علمی-پژوهشی لیست وزارتین نمایه شده در ISC | 15. 
Mojdeh souzani, Seyed Hesamuddin Aliasin, Mahdi Nasiri Foreign Language Vocabulary Learning: Interactive Whiteboard-mediated vs. Conventional Corrective FeedbackJournal of Language Horizons Issue - (2021-01-18) P. - | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 14. 
Seyed Hesamuddin Aliasin, Samira abbasi kologh The Relationship between Iranian EFL Learners’ Emotional Intelligence and Metacognitive Reading Strategies UseJournal of Language & Education Issue 6 (2020-06-30) PP. 31-43 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 13. 
Seyed Hesamuddin Aliasin, Zahra Saeedi, Aiyoub Jodairi Pineh The relationship between EFL teachers’ perception of task-based language teaching and their dominant teaching styleCogent Education Issue (1)6 (2019-03-11) PP. 1-16 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 12. 
Bayazid daneshfar, Seyed Hesamuddin Aliasin, Ali Hashemi The Effect of Dynamic Assessment on Grammar Achievement of Iranian Third Grade Secondary School EFL LearnersTheory and Practice in Language Studies Issue 3 (2018-03-10) PP. 295-305 | 
| علمی-پژوهشی None ISI | 11. 
Seyed Hesamuddin Aliasin, Mehdi Amanlou The Effect of Alternative Assessment Techniques on EFL Learners' Reading Comprehension Ability and Self -efficacy in Reading: The Case of Iranian Junior High School StudentsLINGUISTICS AND LITERATURE STUDIES Issue 5(3) (2017-04-28) PP. 160-168 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 10. 
- -, Seyed Hesamuddin Aliasin, Fariba Mobini The Effect of Structured Academic Controversy on English Proficiency Level within Communicative Language Teaching ContextJournal of Language Teaching and Research Issue 2 (2017-03-08) PP. 349-354 | 
| علمی-پژوهشی None ISI | 9. 
Sahar Riahi, Fariba Mobini, Seyed Hesamuddin Aliasin The Relationship between Willingness to Communicate and Critical Thinkinginternational journal of language learning and applied linguistics world Issue (14)1 (2016-12-31) PP. 29-39 | 
| علمی-پژوهشی None ISI | 8. 
Sepideh hanifi, Mahdi Nasiri, Seyed Hesamuddin Aliasin Dynamic Assessment of Incidental Vocabularies: A Case of Iranian ESP LearnersAdvances in Language and Literary Studies Issue 2 (2016-04-01) PP. 163-170 | 
| علمی-پژوهشی Scopus | 7. 
Faezeh Azarkia, Seyed Hesamuddin Aliasin, Robab Khosravi The Relationship between Iranian EFL Learners’ Attitudes towards English Language Learning and Their Inferencing Ability in Reading ComprehensionTheory and Practice in Language Studies Issue 12 (2015-12-15) PP. 2512-2521 | 
| علمی-پژوهشی None ISI | 6. 
Malek Ziba mehri nezhad, Seyed Hesamuddin Aliasin The Impact of Task Complexity on Iranian EFL Learners' L2 Reading Comprehension Journal of Applied Linguistics and Language Research Issue 4 (2015-05-23) PP. 285-294 | 
| علمی-پژوهشی None ISI | 5. 
Seyed Hesamuddin Aliasin, Mehdi Noshadi The Role of Pre-task Planning in the Complexity and Accuracy of Iranian EFL Learners' L2 Writing Performancein a TBLT Contextthe Iranian EFL Journal Issue 10 (2014-06-01) PP. 402-418 | 
| 4. 
Seyed Hesamuddin Aliasin, Parisa pooyan An Investigation into Iranian Students' Views about Who Should Teach ESP Courses: A Specialist-in-the-field Instructor, or an EFL teacher?English Language Teaching  : دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین Issue 1 (2014-02-01) PP. 82-101 | |
| علمی-پژوهشی None ISI | 3. 
Ehsaneh khodadoost, Seyed Hesamuddin Aliasin, Robab Khosravi The Relationship between Morphological Awareness and Receptive Vocabulary Knowledge of Iranian EFL LearnersInternational Journal of Educational Research & Technology Issue 4(1) (2013-03-15) PP. 60-67 | 
| علمی-پژوهشی ISI-JCR | 2. 
Abbas Ahmadvand, Seyed Hesamuddin Aliasin, Saeid tavousi masrour Scholarly Contribution of Jabir ibn Yazid al Ju,fiJournal of shi a Islamic Studies Issue 3 (2010-06-15) PP. 261-281 | 
| 1. 
سیدحسام الدین آل یاسین The Impact of Metacohesive Awareness on Reading Comprehension of Different Text Genres by Iranian EFL Studentsپژوهش ادبیات معاصر جهان (پژوهش زبانهای خارجی سابق) - دانشگاه تهران شماره 32 (1385/06/31) صفحات 129-143 | 
| Presentations in Seminars & Conferences | |
| بینالمللی | 19. zahra Agajanlo, Aiyoub Jodairi Pineh, Seyed Hesamuddin Aliasin Exploring Engagement Resources in Medical Science and Applied Linguistics Research Articles21st TELLSI & 6th LDP International Conference  تلسی و ال دی پی دانشگاه اهواز, اهواز, 2025-02-06 - 2025-02-07 | 
| بینالمللی | 18. , Seyed Hesamuddin Aliasin Integrating Transversal Skills in the EFL Classroom: Knowledge Beyond Language Learning18th International TELLSI Conference انجمن تلسی، دانشگاه تربیت مدرس , 2021-12-07 - 2021-12-09 | 
| ملی معتبر | 17. سیدحسام الدین آل یاسین Combined and Differential Effects of Synchronous and Asynchronous Online Teaching on Developing IELTS Listening Techniques in the Age of COVID-19 and Beyond: The Case of Advanced Turkish EFL LearnersConference on Issues in English Language Teaching in Iran (IELTI-6) دانشگاه علامه طباطبایی, تهران, 2021-05-22 - 2021-05-22 | 
| ملی معتبر | 16. Fatemeh Faghfouri, Seyed Hesamuddin Aliasin The Effects of Computerized Immediate and Delayed L1 Glosses on Vocabulary Learning and Reading Comprehension Performance of ESP Learners Conference on Issues in English Language Teaching in Iran (IELTI-6) دانشگاه علامه طباطبایی, تهران, 2021-05-22 - 2021-05-22 | 
| بینالمللی | 15. مریم پورنعمت, سید حسام الدین آل یاسین The Differential Effects of Input-based and Output-based Metadiscourse Awareness on Reading Self-efficacy and Reading Comprehension of Iranian ESP learnersکنفرانس TELSI انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (TELLSI) و دانشگاه آزاد تبریز, تبریز, 1398/08/29 - 1398/08/30 | 
| بینالمللی | 14. رخساره کاکوند, سید حسام الدین آل یاسین, مریم پورنعمت ٍEFL Vocabulary Teaching Strategies: The Effects of Top-down and Bottom-up Reading Processes on the Acquisition of EFL vocabulary by Iranian EFL Learnersکنفرانس TELSI انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (TELLSI) و دانشگاه آزاد تبریز, تبریز, 1398/08/29 - 1398/08/30 | 
| ملی معتبر | 13. Fatemeh Hosseini, Seyed Hesamuddin Aliasin THE EFFECT OF DYNAMIC ASSESSMENT ON EFL LEARNERS’ PERFORMANCE ON SPEECH ACT OF REFUSAL: A CASE STUDY OF AN IRANIAN EFL CONTEXTELT Conference دانشگاه علامه طباطبایی, تهران, 2019-05-01 - 2019-05-01 | 
| بینالمللی | 12. Lalehzar Khani, Seyed Hesamuddin Aliasin The Effect of Extensive Reading on Reading Motivation of Iranian Senior High School EFL LearnersNational Conference On English Language Studies Applied Linguistics Perespectives on EFL دانشگاه شهید مدنی آذربایجان, تبریز, 2018-04-29 - 2018-04-30 | 
| ملی معتبر | 11. Nasrin Mohammadi, Seyed Hesamuddin Aliasin The Impact of Software-mediated versus Conventional Input Enhancement Techniques on Iranian EFL Learners’ Learning and Retention of L2 vocabularyConference on Issues in English Language Teaching in Iran (IELTI-4) دانشگاه تهران, تهران, 2017-09-20 - 2017-09-20 | 
| ملی معتبر | 10. Seyed Hesamuddin Aliasin, Zahra Saeedi The Relationship between Teachers` Perception of Task-based Language Teaching and Their Dominant Teaching Style: An Iranian EFL Context in FocusConference on Issues in English Language Teaching in Iran (IELTI-4) دانشگاه تهران, تهران, 2017-09-20 - 2017-09-20 | 
| ملی معتبر | 9. سید حسام الدین آل یاسین, سیده زلیخا سجادی The Effect of Visual Input Enhancement on the Learning and Retention of L2 Vocabulary by Iranian EFL Learnersکنفرانس سالانه پژوهش های نوین در آموزش زبان انگلیسی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین, قزوین, 1395/11/21 - 1395/11/21 | 
| بینالمللی | 8. مژده سوزنی, سید حسام الدین آل یاسین The Effect of IWB-mediated Corrective Feedback versus Conventional Approach to Corrective Feedback on L2 Vocabulary Learning by Iranian Intermediate EFL Learnersکنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در مطالعات زبان مؤسسه آموزش عالی نیکان, تهران, 1395/09/05 - 1395/09/05 | 
| بینالمللی | 7. سید حسام الدین آل یاسین, مهدی امانلو The Effect of Alternative Assessment Techniques of Reading Comprehension on EFL Learners' Self–efficacy in Reading Comprehension: A Case Study on Iranian Junior High School Studentsکنفرانس انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی  دانشگاه لرستان, خرم آباد, 1394/08/26 - 1394/08/28 | 
| ملی معتبر | 6. سید حسام الدین آل یاسین, سمیرا عباسی کولق The Relationship between EFL Learners’ Emotional Intelligence and Metacognitive Reading Strategies Useرویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان،ادبیات و مطالعات ترجمه دانشگاه فردوسی, مشهد, 1394/07/14 - 1394/07/15 | 
| بینالمللی | 5. سید حسام الدین آل یاسین, ملک زیبا مهری نژاد The Impact of Task Complexity on EFL lEarners' Performance on Reading Comprehension and Vocabulary Learningکنفرانس انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه سیستان و بلوچستان, زاهدان, 1393/12/06 - 1393/12/08 | 
| بینالمللی | 4. Ehsaneh khodadoost, Seyed Hesamuddin Aliasin, Robab Khosravi The Relationship between morphological awareness and vocabulary knowledge of iranian university students International   conferece on discourse studies across  disciplines دانشگاه تبریز, تبریز, 2012-10-30 - 2012-10-31 | 
| بینالمللی | 3. سید حسام الدین آل یاسین, پریسا پویان An investigation on iranian university students views about who should teach esp courses:A specialist-in-the-field....کنفرانس انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی, تهران, 1391/07/25 - 1391/07/28 | 
| بینالمللی | 2. سیدحسام الدین آل یاسین University and high scool teachers beliefs about teaching english to elementary school childrenکنفرانس بین المللی بین رشته ای هنر ، زبان و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی , مشهد, 1391/04/27 - 1391/04/30 | 
| ملی معتبر | 1. سیدحسام الدین آل یاسین IS CONJUNCTION AWARENESS A FACTOR IN IRANIAN EFL STUDENTS' COMPREHENSION OF DIFFERENT TEXTS?Conference on Issues in English Language Teaching in Iran (IELTI-4) دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه تهران, تهران, 2007-07-18 - 2007-07-19 |