بروزرسانی: 23-8-1402
راهنمای سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد)

 

 

معرفی سامانه (لینک ورود)

در راستای دستيابی به اهداف توسعه دولت الکترونيک و به منظور ارائه خدمات بهتر به دانشجویان، دانش آموختگان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سایر سازمانها و مراجعین، سازمان امور دانشجویان اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه جامع امور دانشجویان  (سجاد) نموده است.

جهت استفاده از خدمات، ابتدا ثبت نام عمومی در این سامانه انجام می شود و بسته به اطلاعاتی که متقاضی در زمان ثبت نام وارد می شود، خدمات متناسب با وضعیت متقاضی برای ایشان نمایش داده می شود.

در بخش میز خدمت، اطلاعات تکمیلی در خصوص خدمات در دسترس است. همچنین در صورت به وجود آمدن هرگونه سوال، ابتدا بخش سوالات متداول را مطالعه و در صورتی که سوال شما پاسخ داده نشد، از طریق گزینه ارتباط با پشتیبانی سوال خود را مطرح نمایید.
ضمنا جهت ارتباط با پيشخوان (مرکز تماس پشتيباني فني)، ميتوانيد پس از شماره گيري تلفن گوياي سازمان امور دانشجويان به شماره 96664000 (021)، گزينه پشتيباني سامانه سجاد را انتخاب کنيد.

 

 

پرسشهاي  پرتکرار متقاضيان در سامانه

 فرايند عمومي و ثبت نام  

1- من رمز خود را فراموش كرده ام. چگونه ميتوانم رمز جديد بگيرم؟

اگر پيش از اين ثبت نام انجام داده ايد و رمز را فراموش کرده ايد، در قسمت ورود به سامانه گزينه (رمزتان را گم كرده ايد) را انتخاب و رمز جديد انتخاب کنيد.

2- من گذرواژه  خود را فراموش كرده ام و تلفن همراه قبلي ام در دسترس نيست .چگونه مي توانم گذرواژه  جديد بگيرم؟

اگر پيش از اين ثبت نام انجام داده ايد ، با هر شماره موبايلي كه بنام خود شما باشد امكان بازيابي گذرواژه وجود دارد.

 3- پيامك تاييد براي تلفن من ارسال نمي شود و يا پس از منقضي شدن زمان ارسال ميشود چگونه ميتوانم ثبت نام خود را تكميل نمايم؟

اگر موفق نشديد از گزينه تماس استفاده نمائيد.پيش از اينكه گزينه پيامك يا تماس را كليك نمائيد بايد كد امنيتي را وارد كنيد و سپس گزينه تماس را كليك كنيد.

4- نام دانشگاه من و يا نام رشته و گرايش در ليست نيست ويا مطابقت ندارد.

ليست رشته و گرايش ها مطابق ليست دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش است.طبق راهنمايي زير اقدام نماييد اگر باز هم موفق نشديد عنوان دقيق دانشگاه و يا رشته و گرايش و مقطع خود را در بخش پشتيباني سامانه اعلام نماييد.(راهنمايي : در انتخاب رشته دقت نماييد و دقيقا طبق نوع دانشگاه خود رشته را انتخاب كنيد.مثلا اگر علمي کاربردي هستيد فقط از رشته هاي علمي کاربردي انتخاب نماييد.در انتخاب پيوسته و يا ناپيوسته بودن مقاطع هم دقت شود. جزئيات ترتيب مقاطع تحصيلي در چارت راهنماي مقاطع تحصيلي که در بالاي صفحه ورود مقاطع تحصيلي است تشريح شده است.)

5- من ثبت نام خود را در سامانه سجاد انجام داده ام ولي كد پيگيري دريافت نكرده ام.

پس از ثبت نام اوليه >  بايد از منوي ورود با نام کاربري و گذرواژه وارد سامانه شويد > و از منوي خدمات درخواست خود را ثبت نمائيد > و سپس کد پيگيري دريافت نمائيد.

6-براي ويرايش مقاطع تحصيلي چگونه ميتوانم اقدام کنم؟

از منوي ويرايش پروفايل > بخش مقاطع تحصيلي > طبق فايل راهنما (مندرج در ميز خدمت) مقاطع تحصيلي  خود را از بالاترين مقطع گذرانده شده و يا شاغل به تحصيل تا پايين ترين مقطع تکميل نماييد. مقطع ديپلم اجباري نيست  

7-  چگونه ميتوانم اطلاعات پروفايل خود را ويرايش نمايم؟

براي ويرايش اطلاعات پروفايل ,مقاطع تحصيلي و يا ايميل ابتدا از منوي ويرايش (يا تكميل) پروفايل اقدام نماييد . اين گزينه پس از ورود به سامانه، در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد.

    8- چگونه درخواست خود را ويرايش کنم ؟

اگر درخواست شما در مرحله بررسي دانشگاه مي باشد با دانشگاه تماس بگيريد تا گزينه نياز به بازبيني را براي شما فعال نمايند. در آنصورت امكان ويرايش براي شما فراهم خواهد شد.  پس از آن روي كد پيگيري آبي رنگ درخواست ثبت شده خود كليك نماييد.اصلاحات را روي همان درخواست ثبت شده انجام دهيد و در انتها گزينه بروزرساني (ثبت) را كليك نماييد. درخواست جديدي ثبت نكنيد.( دقت نماييد گزينه هايي مثل رشته، گرايش ، تاريخ و .. امکان ويرايش پس از ثبت درخواست ندارند بنابراين در چنين مواردي دانشگاه بايد درخواست را عدم تاييد نمايد تا درخواست جديدي ثبت نماييد).

 9-من قبلا با شماره موبايل خود ثبت نام کرده ام آيا ميتوانم با شماره خود براي ديگران هم ثبت نام نمايم؟

خير- با هر شماره موبايل و آدرس ايميل تنها يک بار امکان ثبت نام هست .

 10-درهنگام ثبت نام سامانه پيام خطا ميدهد که با اين کد ملي قبلا ثبت نام انجام شده است و اجازه ثبت نام به من نميدهد.بايد چکار کنم؟

نيازي به ثبت نام دوباره نيست.از منوي ورود به سامانه >گزينه (رمز خود را گم کرده ام) > را انتخاب و با ورود شماره موبايل> رمز جديد انتخاب کنيد.

11-من کد ملي خود را اشتباه وارد کرده ام آيا امکان ويرايش کد ملي وجود دارد؟ 

خيردر صورت ثبت اشتباه کد ملي امکان ويرايش کد ملي نيست و متقاضي بايد با کد ملي درست خود دوباره ثبت نام نمايد.

 

 

کارشناس مربوطه: سرکار خانم سیلاطانی - 33052862