view:32935 Last Update: 2023-6-28
علمی-پژوهشی Scopus | 19.
رباب خسروی سقزچی, الهام محمدی, نازنین اسماعیلی, حامد زندی Perfectionism and writing anxiety as predictors of Iranian EFL learners’ performance in IELTS writing module: a multi-dimensional perspective Frontiers in Education Issue 8 (2023-06-02) PP. 01-09
|
نشریه علمی لیست وزارتین نمایه شده در ISC | 18.
الهام محمدی, رباب خسروی سقزچی, اعظم معصومی The Relationship Between Iranian EFL Learners’ Personality Traits and Their Mobile Assisted Vocabulary Learning Journal of Language Horizons Issue 6 (2022-12-01) PP. 137-155
|
علمی-پژوهشی Scopus | 17.
بهادر طاهرخانی, سید حسام الدین آل یاسین, رباب خسروی سقزچی, سیروس ایزد پناه The Interface Between Metacognitive Strategy Training and Locus of Control in Developing EFL Learners’ Listening Comprehension Skill Frontiers in Education Issue 7 (2022-07-19) PP. 1-10
|
علمی-پژوهشی WOS-Art & Humanities Citation Index | 16.
رباب خسروی Utopian Imagination in Ancient Iran: The Nostalgia of a Lost Paradise Utopian Studies Issue 32-3 (2021-11-26) PP. 582-597
|
علمی-پژوهشی دانشگاه زنجان (در شرف اخذ اعتبار) | 15.
حسین اترک , رباب خسروی سقزچی Muslim Moralists’ Contributions to Moderation Theory in Ethics تاملات اخلاقی شماره Volume 1, Issue 2 (1399/06/11) صفحات 69-92
|
علمی-پژوهشی WOS-Art & Humanities Citation Index | 14.
رباب خسروی Blurring Boundaries and a Generic Matrix in Jane Eyre’s ‘Political Unconscious’ bronte studies Issue 43 (2018-09-10) PP. 311-322
|
13.
رباب خسروی سقزچی, سیده آرزو رفیعی n Introduction to th e Pathology of Teaching Culture in Iran: A Study of the Relationship between Deculturation and Emotional Intelligence amon g EFL Learners پژوهشهای زبان شناختی در زبان های خارجی شماره 7-1 (1396/09/05) صفحات 79-97
| |
علمی-پژوهشی ISC (سامانه نشریات علمی جهان اسلام) | 12.
ایوب جدیری پینه, سیدفرید بهشتی نژاد, رباب خسروی سقزچی Exploring Impacts of Consciousness-raising in a Genre-based Pedagogy = دانشگاه اهواز = journal of research in applied linguistics Issue Special Issue (2017-03-30) PP. 43-59
|
علمی-پژوهشی None ISI | 11.
خدیجه آقاجانلو, فریبا مبینی, رباب خسروی سقزچی The Effect of Teachers’ Written Corrective Feedback (WCF) Types on Intermediate EFL Learners’ Writing Performance Advances in Language and Literary Studies Issue 3 (2016-06-15) PP. 28-37
|
علمی-پژوهشی None ISI | 10.
سیده آرزو رفیعی, رباب خسروی سقزچی, مهدی نصیری An Investigation of the Relationship between Iranian EFL Learners’ Cultural Intelligence and Their Performance on the IELTS Listening Modules Advances in Language and Literary Studies Issue 3 (2016-06-15) PP. 13-20
|
علمی-پژوهشی Scopus | 9.
فائزه آذرکیا, سید حسام الدین آل یاسین, رباب خسروی سقزچی The Relationship between Iranian EFL Learners’ Attitudes towards English Language Learning and Their Inferencing Ability in Reading Comprehension Theory and Practice in Language Studies Issue 12 (2015-12-15) PP. 2512-2521
|
علمی-پژوهشی Scopus | 8.
سمیرا علایی, رباب خسروی سقزچی Paul Auster's The New York Trilogy: Revisiting Self in the Merging Boundaries of Gothic and the Postmodern Theory and Practice in Language Studies Issue 9 (2015-09-15) PP. 1896-1900
|
علمی-پژوهشی Scopus | 7.
ساناز علیزاده تبریزی, رباب خسروی سقزچی A Bakhtinian Perspective on the Nineteenth Century Chronotope: Charlotte Bront ë 's Jane Eyre as a Chronotopic Counterpart for Gustave Flaubert's Madame Bovary Theory and Practice in Language Studies Issue 5 (2015-09-15) PP. 1945-1951
|
علمی-پژوهشی None ISI | 6.
رباب خسروی سقزچی, مهدی محرمی, کریمخانلویی گیتی Perspectives and Achievement of EFL Students in Teaching Culture via Two Modes: Books vs. Books plus Films Journal of Language Teaching and Research Issue 5 (2014-09-15) PP. 1210-1217
|
علمی-پژوهشی ISC (سامانه نشریات علمی جهان اسلام) | 5.
رباب خسروی سقزچی, سمیه پیری An Investigation of Non-Persian Learners' Creativity and Ability in Recognizing Metaphors in Persian Language زبان پژوهی شماره 14 (1393/03/20) صفحات 59-73
|
علمی-پژوهشی None ISI | 4.
عطااله ملکی, فریبا ملائی, رباب خسروی سقزچی A Content Evaluation of Iranian Pre-university ELT Textbook Theory and Practice in Language Studies Issue 4 (2014-05-15) PP. 995-1000
|
علمی-پژوهشی None ISI | 3.
بهناز معین, رباب خسروی سقزچی, هوشنگ یزدانی The Role of Cross-linguistic Experience on English Idiom and Proverb Comprehension: A Case of Iranian Turkish Learners of English as a Foreign and Third Language Theory and Practice in Language Studies Issue 4 (2014-05-15) PP. 1017-1025
|
علمی-پژوهشی None ISI | 2.
احسانه خدادوست, سید حسام الدین آل یاسین, رباب خسروی سقزچی The Relationship between Morphological Awareness and Receptive Vocabulary Knowledge of Iranian EFL Learners International Journal of Educational Research & Technology Issue 4(1) (2013-03-15) PP. 60-67
|
سایر با هیات تحریریه | 1.
رباب خسروی سقزچی, سمیه پیری "How Do EFL Learners with Different Degrees of Creativity Perform in Distinguishing Certain Types of Metaphors from Literal Sentences?" Iranian Journal of teaching English as a Foreign Language and Literature Issue 2 (2012-06-07) PP. 123-145
|
Presentations in Seminars & Conferences | |
بینالمللی |
12. سمیه اریانفر, ایوب جدیری پینه, رباب خسروی سقزچی Exploring Metadiscourse Markers Deployments over a Genre Teaching Approach: A Comparison Between Regular and Motivated EFL Writers --- دانشگاه شهید چمران اهواز, اهواز, 2019-01-30 - 2019-02-01 |
بینالمللی |
11. ایوب جدیری پینه, سمیه اریانفر, رباب خسروی سقزچی Exploring Generic Structure Progression in Motivated and Regular Students’ Texts international conference on language focus دانشگاه های شهید چمران اهواز و علم و فن ارومیه, ارومیه, 2017-10-05 - 2017-10-06 |
بینالمللی |
10. رباب خسروی Poetics and Politics of Utopia Revisited: A Generic Panorama from The Republic to Archaeologies of the Future international conference on language focus دانشگاه شهید چمران اهواز, ارومیه, 2017-10-05 - 2017-10-06 |
بینالمللی |
9. ایوب جدیری پینه, سیدفرید بهشتی نژاد, رباب خسروی سقزچی Genre-based Approach in a Language Institute FOURTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON LANGUAGE DISCOURSE AND PRAGMATICS دانشگاه شهید چمران اهواز, اهواز, 2017-01-25 - 2017-01-27 |
بینالمللی |
8. سیدفرید بهشتی نژاد, ایوب جدیری پینه, رباب خسروی سقزچی Exploring the Role of Teaching Genre in the Context of EFL Writers کنفرانس TELSI دانشگاه لرستان, خرم آباد, 1394/08/26 - 1394/08/28 |
ملی معتبر |
7. سپیده خورشیدی, رباب خسروی سقزچی Request and Apology Speech Acts in Iranian TEFL Context: Cultural Intelligence (CQ) Issues Factor in Focus رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان،ادبیات و مطالعات ترجمه دانشگاه فردوسی مشهد, مشهد, 1394/07/14 - 1394/07/15 |
بینالمللی |
6. رباب خسروی سقزچی, مهدی نصیری, سیده آرزو رفیعی The Relationship between Deculturation and Emotional Intelligence among EFLLearners کنفرانس انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه سیستان و بلوچستان , زاهدان, 1393/12/06 - 1393/12/08 |
بینالمللی |
5. رباب خسروی The Collapse of Generic-Class Boundaries: A Derridean-Marxist Reading of Charlotte Brontë's Jane Eyre British Novelists Conference آنکارا - دانشگاه صنعتی خاور میانه , Turkey, 2013-12-12 - 2013-12-13 |
ملی معتبر |
4. رباب خسروی Romancing the waste land:teadling the text against itself in the light of fredric jamesons theory of the political unconscious همایش نقد نقد:فلسفه زبان نقد ادبی و مکتب های ادبی دانشگاه امام صادق, تهران, 1392/06/27 - 1392/06/28 |
بینالمللی |
3. احسانه خدادوست, سید حسام الدین آل یاسین, رباب خسروی سقزچی The Relationship between morphological awareness and vocabulary knowledge of iranian university students International conferece on discourse studies across disciplines دانشگاه تبریز, تبریز, 2012-10-30 - 2012-10-31 |
ملی معتبر |
2. رباب خسروی Aesthetics and Moral Responsibility in the Post-modern Literature همایش ملی سهروردی دانشگاه زنجان, زنجان, 1391/08/03 - 1391/08/03 |
بینالمللی |
1. سمیه پیری, رباب خسروی سقزچی The Relationship detween Creativ Thinking and Metaphor Recognition in iranian EFL learners کنفرانس بین المللی تلسی: دیدگاه جهانی رویکرد منطقه ای دانشگاه ایلام, ایلام, 1390/07/20 - 1390/07/22 |