بازدید:38465 بروزرسانی: 08-11-1402
اميرمسعود رحيمي , مسعود شاهيجونقاني
طراحی مدلهاي کلان توصيفي برخوردهاي ترافيکي درونشهري با توجه به محل و نحوه برخوردها ( مطالعه موردي: استان چهارمحال و بختياري )
Developing Macro Level Descriptive Models for Urban Traffic Crashes Considering Manner and Place of Crashes (Case Study: CHAHAR MAHAL & BAKHTIYARI PROVINCE)
|
ايمني سفر همواره به عنوان مهمترين ويژگي عملکرد سيستم حمل و نقل شناخته شده است. بنابراين تمام نهادهاي مربوط به حمل و نقل در همهي سطوح دولتها بر روي اهميت ايمني تأکيد دارند. با وجود چنين تأکيدي بر يک سيستم حمل و نقل ايمن، اين انتظار ميتواند وجود داشته باشد که ايمني در تمام جنبههاي مربوط به فرآيند تصميمسازي و برنامهريزي هر نهاد به صورت مناسبي وجود داشته باشد. يکي از جنبه هاي مهم ايمني رابطه بين طراحيهاي شهري و ايمني ميباشد. در اين مطالعه با استفاده از داده هاي جمع آوري شده توسط پليس، آزمونهاي آماري لازم براي سنجش وجود رابطه بين برخي از متغيرهاي مربوط به برخوردهاي درون شهري از جمله محل، نحوه، شدت و زمان برخورد انجام و از نتايج آنها که مدلي کلان از الگوي اين برخوردها را نشان ميدهند ميتوان براي تشخيص اولويتها و چگونگي پرداختن به ايمني راههاي درون شهري بهره جست. از جمله نتايج حاصله مي¬توان به احتمال بالاي برخورد عابر پياده در بلوارها در مقايسه با معابر ديگر درون شهري نام برد. |